Valg af dykpumpe

Hej. Jeg skal igang med at lave en vandtønde og skal bruge en dykpumpe. Den skal kunne bruges til vanding af blomster og gerne kunne bruges til højtryksrenser. Er i tvivl om hvor mange bar den skal kunne levere. Er det 2 bar? Og jeg synes ikke man kan se på alle dykpumper hvor mange bar de kører med. Det kunne også være dejligt med en dykpumpe der selv tænder når jeg f.eks. Trykker på aftrækkeren på vandpistolen. Så er jeg fri for at tænde og slukke den hele tiden. Kan de det?
Hej. Jeg skal igang med at lave en vandtønde og... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det normale vandforbrug for hobbyrensere er typisk opgivet til under en 1/2 m3/timen (500 liter/timen), så med 300 liter på tanken er der nok vand til 40 minutters effektivt rensearbejde. I den tid når man rigtig meget.  

Det er ingen problemer og koble to beholdere sammen, bare du sammenkobler "karrene" i bunden så vandet selv fordeler sig. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Beklager mit ringe paint job

Men er denne måde du tænker? 

 

Når vandet er nået op til/over det hul hvor tilførelsen er fra nedløbsrøret, vil vandet så skubbe lågene af, eller vil det fortætte ned i afløbsrøret? Er med på at skal have fat i den der special studs der skal på nedløbsrøret. Men når nu vandet i beholder 2 kan stige med tilførelsen under vand, kan beholder 1 så ikke også stige med tilførelsen under vand fra nedløbsrøret? Er i med? Kan godt være det bare er mig der skulle have fuldt mere med i fysik i folkeskolen haha
Når du laver det med den specielle nedløbs studs, bliver begge beholdere fyldt på den måde du viser. Når de begge er helt fyldt kommer der ikke så meget tryk på at det kan løfte låget, hvis den er skruet bare lidt fast.
Nedløbsstudsen har den kedelige egenskab at den ikke opfanger alt vandet der strømmer ned i gennem nedløbsrøret.
Jeg sætter nedløbet direkte på min tank, og det rør der går "vandret" hen til tanken har et T hvor studsen vender opad, for derefter at gå ned i nedløbsbrønden. Det betyder at alt vandet kommer i beholderen, men når den er fuld løber det ud af overløbet.
Har godt nok kun 1000 liter men det bruges også kun til at vande i driverhus.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Skrevet af Ragepoo på 14-06-2016 15:37
Men er det overkill at smide er husvandværk på, eller skal jeg kigge efter en dykpumpe?

 

Et husvandværk til 7-800 kr kan jo (næsten) alt det som en dykpumpe, en regnvandspumpe, eller en tryk(jet)pumpe kan og mere til. Til gengæld koster de nævnte pumper vel i runde tal kun det halve.   

 

Skrevet af Ragepoo på 14-06-2016 15:45

Beklager mit ringe paint job

Men er denne måde du tænker? 

 

Hvem, mig ???

Hvis ja, så ja. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis