Isolering af køkkengulv

I forbindelse med at vi skal have flyttet et afløbsrør i køknet i et hus vi har købt, har vi gravet et irregulært hul for at kloakmanden kan komme til at lave afløb på rette sted.

Kloakmand er fundet og han kommer og laver det nødvendige, men så melder spørgsmålet sig.

Nu jeg alligevel har gravet en masse jord op, så ville jeg jo egentligt hellere isolere i hullet, fremfor blot at kaste jorden tilbage.

Men som sagt er hullet ret irregulært og det vil derfor ikke være så nemt at isolere med flamingobats. Også fordi der jo stikker et kloakrør op midt i det hele.

Hvad ville i foreslå man isolerer med.

Tænker selv på at købe nogle sække med leca nødder og hælde i hullet, men ved ikke om det rigtigt giver noget.

PS. Når hullet er blevet "fyldt" så skal der støbes noget beton ovenpå.


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville da være en god ide at isolere gulvet nu du har gravet op. Flamingo kan da skæres til i de fleste figurer.

fase
Det hjælper stort set ikke noget at isolere, f.eks. 1/4 af gulvet, i dit >irregulære hul<. Du bør jævne hullet og stampe så det bliver plant i en dybde af f.eks. 50 cm under færdig gulv. Så er der plads til 40 cm flamingo isolering.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg går ud fra at det gælder om at isolere hele gulvet ellers kan det være lige meget.

fase
Gulvfolkene pumper noget isolering ind når de støber badeværelser som er en slags kugler som bliver rørt op i en blandemaskine og pumpet ind i badeværelset hvor det rettes af og lægger sig omkring alle rørene. Dagen efter kan man gå på det og lægge lyddug og folie og kant isolering på. Så sparer man at ligge og skære flamingo på kryds og tværs for rørene. Plaintec har noget om det på deres hjemmeside hvis den stadig er oppe, de gik konkurs for nylig. Eller Owi gulve. Men når det kun er 1 rør ville jeg nok bare skære flamingoen.

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis