Understrygning af tag

Jeg er i gang med en tilbygning (sølle 17 kvm) på vores hus. Det eksisterende tag er understrøget med sort snask, og da de nye spær er samme dimensioner som de gamle, er der ikke plads til klemlister hvis jeg skulle lave traditionelt undertag i tilbygningen. Derfor skal det nye tag også understryges.

Kan man understryge med tagfugemasse i 600ml poser, eller skal man ha' en Pro til at gøre det? Har søgt med lys og lygte (nordjylland), men har ikke kunnet finde nogen der har grej til den slags. 

Ideer?
-Jeppe
 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja du må selvfølgelig selv om det. ;-)

Men har stadigvæk denne disiplin på hukommelsen  fra ungdommens år 1969 nøjagtigt.

Var arbejdsdreng ved Ceny tagstensfabrik.

Noget værre svineri, ifør dig en-gangs dragt inden du begynder.

Det vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre, det værste er hvor der er mindst plads ved tagfoden.

Det skal lige tilføjes at vi selv skulle fylde i sprøjten fra en 20 l. spand.

Når jeg stillede mit tøj fra mig om aftenen stod det der stadig næste morgen, lige til at hoppe i.

Vil da tro at fugefirmaer også tar' den slags opgaver? Ellers må du selv til det trælse og møg beskidte arbejde.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Well..... nu skal jeg se, hvad jeg kan huske. (...men det er sgu ikke meget).

Jeg ringede til et firma i Esbjerg (som jeg har glemt hvad hedder). De kunne "i princippet" godt lave min understrygning, men de foreslog selv at jeg fandt andre til opgaven, da det ville blive voldsomt dyrt hvis de skulle køre fra Esbjerg til Nordjylland for så lille en opgave. De henviste mig til et firma i....... Horsens......måske...... (eller silkeborg eller randers), som heller ikke var pjattede med ideen. DE henviste mig til en gammel gubbe ude på Holstebro-egnen (har desværre glemt hans navn og nummer), som "vistnok gjorde lidt i den slags". Ham fik jeg fat i, og han kørte gerne og prisen var omkring 200kr pr m2 (inkl kørsel og materialer).  Det tog ham vel ca. 1,5 time at lave selve understrygningen, og han gjorde et rigtig godt stykke arbejde. Jeg vil kraftigt advare mod selv at forsøge, med mindre du har en virkelig god sprøjtepistol (elektrisk, glemt ALT om hånddrevne). Desuden er patronerne med snask rimelig dyre. Beklager at jeg ikke kan være behjælpelig med mere, men prøv at ringe lidt rundt - der skal nok være nogen der kender ham.


Super, lidt kunne du da huske - tak for hjælpen 😊👍🏼

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis