Brugsvandscirkulationspumpe uden autoadapt

Hej,
Ny på siden her.

Har fået installeret en brugsvandscirkulationspumpe, da det tager et minut at få varmt vand til hanerne.
Men... Den pumpe, de har installeret, har ikke autoadapt, som jeg regnede med. Fint, den bruger 7 watt / 120 kr om året, men hvad koster det i varme, at varme vandet op døgnet rundt?
Han anbefalede mig ikke at få en med autoadapt, ej heller at sætte ur på, da han påstår, pumper kan sætte sig fast.
Hvad tænker I? Det drejer sig ca om en streng på tyve meter og er nok ikke sindssygt godt isoleret efter byggekunsten i '68.
Pumpen er en Grundfos comfort 15-14 b.
Pft
Anders.
Hej, Ny på siden her. Har fået installeret... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Eller sæt sådan en her på.

https://www.computersalg.dk/i/950555/belkin-wemo-switch-styr-din?gclid=CPjqx8CjpM0CFYHhcgodmugPCQ&gclsrc=aw.ds

Den kan programmeres til utallige start/stop samt styres manuelt via app til smartphone eller tablet.

Mine unger har da fået lært at tænde for den, hvis de skal i bad uden for normal tid😄

Mvh. Ole
Ur bestilt. Tak Ole.
Noget andet er: Temperaturen på vandet indstilles med cirkulering anderledes. Hvor man før havde en bypasstermostat, der lod lidt fjernvarme køre gennem varmeveksleren, bruges den nu til at styre temperaturen på vandet, der cirkulerer. Hvordan skal den indstilles? Vil man ikke have det lige så varmt som vandet, der kommer direkte fra varmeveksleren efter et minuts tid?
Nogen der ved det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis