Anbefal hvidevarer

Ohøj.
Jeg står og skal have helt nye hvidevarer. Altså, alt fra køleskab, vaskemaskine, kogeplade osv.
Jeg hælder til Siemens. Ik råd til Miele. Skousen mener dog at deres bauknecht mærker er bedre.
Kan man sige noget generelt? Bør jeg tage flere forskellige mærker?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I min tid som selvstændig elinstallatør solgte jeg også hvidevarer. Jeg anbefalede altid dem som jeg havde mest avance på som de bedste. Det gør de andre naturligvis ikke ! !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du er til Siemens så vælger du bare det, det sker der ikke noget ved. Du kan jo også spørge i andre forretninger. De dele, der er i de forskellige hvidevarer, kommer tit fra samme fabrik, når vitaler om samme prisgruppe.

fase
Vi har Bosch (som er samme producent som Siemens) køleskab, opvasker, komfur og ovn. Det har vi haft i 11 år. De fleste Siemens modeller fås med Bosch-mærke under et andet modelnummer. Men grundlæggende kan du få dine hvidevarer med begge navne på

Opvaskeren stod af sidste år - dvs. den holdt 10 år. Jeg kunne formentlig have repareret den ved at skifte et print, men det kostede 600 kr. brugt og der var ingen garanti for at det fik den vækket til live. Vi har derfor købt en ny (Bosch) opvasker.

Ovnen fik nyt varmelegeme i varmluftsdelen for ca. 1½ år siden. Det kosteder omkring 150 kr. på nettet og jeg kunne selv skifte det.

Køleskabet og kogepladen har der ikke været bøvl med - virker stadig perfekt.

Det var mine erfaringer
Jeg kører også Bosch over hele linjen og jeg syntes at pris og kvalitet hænger fint sammen. Miele er måske lidt bedre i test, men så meget dyrere i indkøb at jeg ikke syntes at det er attraktivt.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Har brugt Bosch og Siemens vaskemaskiner de sidste 20 år - hos os (med 1-3 daglige vaske) beholder vi dem typisk i 6-7 år. I den periode skifter jeg selv varmelegme et par gange.
når vi skifter dem fungere de stadigvæk...
den sidste maskine jeg har købt er dog en Miele af typen "twinDos" - genialt system hvor du blot fodre den med en flaske flydende vaskemiddel(uden blegemiddel) samt flydende "oxidering". dvs. 2 forskellige beholdere.
Den dossere så selv vaskemiddel og oxiderings middel på de rigtige tidspunkter/mængder i forhold til valgt program.
man behøver ikke købe miels eget vaskemiddel.
(Oxiderings middel er også det som er i det populære vanish - mirakel middel)
Nu skriver du at Miele er for dyrt - jeg gav 6000 kr for dyret (på åbnings tilbud), hvilket jeg finder absolut i orden og i samme kategori som tidligere Bosch og Siemens maskiner jeg har købt (altid deres top modeller). pt. koster den mere, men jeg ved at Bosch også har lavet en hvor den selv dossere og man blot fylder sæbeskuffen op. - jeg ved godt hvad jeg ville prioritere næste gang. Det er så dejligt at det ikke flyder med sæbe rundt om maskinen og sæbebeholdere bare står i skabet samt at dosserings altid er korrekt.

mht. Opvaskemaskine så gå efter en Bosch/Siemens med Zeolit tørring - det virker, hvilken model afhænger af om du vil have top skuffe eller bestikbakke, display m.m., men alt i alt ville jeg prioritere en maskine med Zeolit.

Vi har en Miele kogezone, som jeg ikke er begejstret for - de 4 zoner sider så tæt at det kan være svært at placere store gryder/paner ved siden af hindanden, selv om det er en 90 cm bred model....hvorfor hulen har de ikke selv opdaget det under udviklingen....men det kan man jo tjekke i butikken.

Vi har også Siemens / Bosch og er meget tilfredse med det, og vil helt sikkert købe det igen.

Siemens køleskab, ovn, opvasker, vaskemaskine og kondenstørretumber. Bosch skabsfryser. Kogeplade er så Witt, der kun blev valgt fordi den er helt sort (ingen hvide striber/markeringer) og ugennemsigtig (gennemfarvet glas) - det havde Bosch / Siemens ikke nogen kogeplader, der kunne matche, da vi købte.

Om det hedder Siemens eller Bosch er kun et spørgsmål om, hvad der lige er på tilbud, når man står og skal købe. Maskinerne er i bund og grund de samme, men med lidt forskellig design. Som andre også skriver.
Jeg har haft forskellige hvidevarer og fælles for dem er at de ikke holder evigt...
Huset er 14 år gammel og i den periode har jeg skiftet kogeplade (2 gange), Opvaskemaskine og ovn. Repareret køleskabet....
Og det har været forskellige anerkendte mærker så som AEG/VOSS/Electrolux, Baukneckt osv...
Så det sidste skift, induktions kogepladen der kun var 4 år gammel, blev skiftet til IKEA, de har rimelige priser på hvidevarerne og de giver 5 års garanti....

Så ud fra at gamle mærker ikke holder den kvalitet de gjorde en gang, så har jeg valgt at se lidt mere på garantien, og de 5 år er der vist ingen andre der komme ri nærheden af.. Og købs priserne er egentligt også OK hos Ikea... Plus de faktisk har OK features på den kogeplade jeg har købt...

Havde engang en Miele vaskemaskine der holdt i 25 år... men det kostede da også at skifte reservele på den, lige fra et par pumper, en motor (der også blev ombyttet da den nye ikke holdt længe, men uden omkostninger) en magnet ventil osv..... Så kan og vil man skrue kan man holde meget kørende længe.. men økonomisk kræver det at man selv tager værktøjet i hånden....

MVH Njord

MVH Njord
Vi skiftede sidste år vores vaskemaskine (Hoover, 4 år gammel - var gået i stykker, kan ikke anbefales) og tørretumbler ud til nyt fra LG, fungerer upåklageligt. Som de andre skriver her i tråden, så får man hvad man betaler for. Vi kiggede på tests på tænk.dk , og valgte ud fra det, samt en kombination af pris hos Pro El teknik, som gav et godt tilbud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis