kæmpe skotøjsæske

Hej LDS

jeg står og skal til at lave en kæmpe skotøjsæske, jeg er kommet i tvivl om hvordan man kan sætte den sammen uden træet knækker. Den vil blive lavet med enten 15 mm krydsfiner eller osb plader (da det er billigere). Det må meget gerne være hvor man ikke kan se skruerne.

Håber der er nogen der kan hjælpe da det vil være en kæmpe hjælp

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Man kan bruge dybler og lime det sammen eller nogle specielle kileskruer som trækker det sammen. Det har du sikkert set når du samler fabriks fremstillede skabe.
Hvis det skal laves sådan på hobby maner, er det ikke let at lave uden at nogen skruer kan ses. Jeg går ud fra at den skal males. Så ville jeg bruge undersænkede skruer, så de ender 1 mm under overfladen, og så spartle dem væk bagefter.
Du kan planlægge så nogen af skruer kommer fra bunden, så kan de ikke ses.
Der samles et hjørne ad gangen. Du fastholder det i præcis den rigtige stilling. Der kan du bruge en firkantet klods (vinkelret) indvendig. Så spændes de 2 plader på den med skruetvinger. Derefter bores der for igennem yderste plade og helt ned midt i kanten på næste plade med ca. 3 mm bor Yderste plade bores op til 4 mm og hullet undersænkes passende. Der Skrues sammen med 35-40 x 4 mm undersænkede skruer. Det kunne styrke det hele hvis der forinden var limet hen i samlingen.
Vælger du dybler og lim, skal du have en boreskabelon ellers kan du ikke få dem til at passe. Og så er det endda svært hvis boremaskinen holdes på frihånd.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også