rundsav accu eller 240 volt.

skal til at bygge et sommerhus, og ved fra tidligere at jeg havde stor glæde af min "grønne" bosch rundsav til afkortning af alt spærtræ, regler m.m.
det nye hus bliver i træ og med tagpap, dvs. der skal også skæres nogle tagplader mens man løber rundt oppe i højden.
min grønne fungere sådan set fint stadig men trænger i hverfald til en ny klinge og tænker kul også snart er slidt ned - den er ca. 20 år gl.

inden jeg fare ud og køber ny klinge og kul, overvejer jeg om jeg hellere skulle købe en blå accu rundsav. den koster blot 1000 kr og så følger der både ny original bosch klinge og kul med.
eller alternativ købe en ny sav til 240 volt.

mit spørgsmål til jer er, kan man bruge disse accu rundsave seriøst eller er der ikke nok kraft i dem ?. jeg er ikke så bekymret for kapaciteten (antal snit per batteri) da det blot er nogle snit i ny og næ under bygge processen, og man jo altid kan swappe batteri.
det er mere om der er kraft nok så man ikke skal 'file' med saven, vil gerne have rene snit.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville selv købe mig en habil håndrundsav til 240 V til de opgaver du tænker på, men det er vel individuelt hvad man synes bedst om, så det er jo en smags sag om man allerhelst være uafhængig af en ledning eller ej.

En rundsav med ledning vil jo aldrig læbe tør for kræfter og vil lave et rent snit.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har en 18Volt Makita og en ny Blå Bosch på 240V.
Ingen tvivl om der er langt mere saft og kraft i Boschen... Den kører fantastisk og bliver ved og ved....
Men er bestemt også glad for Makitaen.. den er bare bedre til lidt små opgaver da den ikke har samme styrke og reelt ret hurtigt trækker kraften ud af et batteri....
Så til byggeri er mit valg en 240 Volt udgave....

Jeg valgte denne, men mener den endte under 1000,-
http://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/bosch-elvaerktoj/bosch-bla-professionel/bosch-230v-maskiner/Bosch-rundsav-1400W?gclid=CKmKh-2rnc0CFQXecgodK7sMEA

MVH Njord

MVH Njord
njord, har du prøvet makitas 2x18v??
men kræver selvfølgelig at man har makita i forvejen.

 

Nej Jeg har en af de små rundsave på 18 V.
Plus diverse andet...
Og er generelt glade for det hele. Dog er skrue maskiner og boremaskinerne det der anvendes mest...
Slag skruetrækkeren er overraskende effektiv når man skal montere fx forskallingsbrædder, tag plader osv.

Vinkelsliber og rundsaven har lidt kort brugstid og lidt mindre kraft end jeg gerne vil have...
Bajonetsaven har ret god kraft, men ikke den lange køre tid..

Har planer om at anskaffe mig nogle lidt større batterier.. Måske nogle 5 AH..... Hvis det kan findes :-)

MVH Njord

MVH Njord
Annonce

Makaia laver både 1½, 3  ,4 og 5 ah batterier i 18 volt
Men 4 og 5 passer  ikke i alle maskiner, mener der skal være en stjerne i maskinen, der hvor batteriet monteres.

som her,( kan også være gul)

 


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns

Lyder som meget nyttig info...
Ved du hvad grunden til dette er?
Er koblingerne ikke de samme ??

Mine maskiner er efterhånden rimelig gamle...
Den ældste skruemaskine var en af de første LXT 18 V maskiner....
Og de øvrige maskiner var et combo køb i england, for nogle år siden.. ja det er jo nok 7-8 år siden....

Jeg har ikke tænk mig at købe original batterier.. Da jeg har adgang til en Kinesisk leverandør af forskellige batterier og motorer via jobbet :-) Så mon ikke der her er nogen der har tænk over det og lavet en 4-5 AH batteripakke med de "originale/gamle" batteri koblinger??

MVH Njord

MVH Njord

jeg havde 5,2A uorginale batterier i det gamle firma.

de var fantastiske!!
har set 6A på ebay 😁

 

forresten så holder de nye kulløse maskiner længere end de gamle maskiner på et batteri.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis