Hvor meget skal et 4 år gl. gulv knirke?

Da vi købte lejlighed for 4 år siden fik vi lagt helt nye gulve - de gamle blev revet op helt ned til etageadskillelsen, så blev der lagt undergulv og så parketgulv ovenpå (sådan noget, der bare bankes sammen, går ud fra det er det, der hedder svømmende eller flydende gulv).

På det sidste er gulvet begyndt at knirke ret meget mange steder, mere eller mindre tilfældigt fordelt over værelserne, afstand til vægge, osv. Jeg er lidt usikker på, om det er normalt, eller om det er noget, jeg skal reklamere over. Det er allerede nu på det niveau, hvor det er ret irriterende, så jeg vil nødig have, det blev værre.

På forhånd tak for hjælpen

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis etageadskillesen ikke har været rettet op ind der blev lagt undergulv - kan der opstå knirken i gulvet - går udfra at vi her snakker om gulvspånplader med et egnet lyddæmpningmateriale ovenover og ikke et selvbærende gulv? Hvis afstand til vægge ikke er overholdt kan gulvet give sig og rejse sig på midten. Det er som udgangspunkt altid her et gulv arbejder - derfor er det så uhyre vigtigt at afstand til vægge bliver overholdt. Det er jo svært at sige hvad det er som knirker uden at have hørt det. Det kan være pladerne under gulvet - etageadskillelsens konstruktion, spærafstand som ikke er overholdt eller parketgulvet. Er gulvet limet sammen? En hvis knirkelyd må desværre nok forventes i en etageadskillelse- men det skal selvfølgelig ikke vække hele huset. Husk også at vejret er blevet varmere hvilket får gulvet til at trække sig sammen hvilket også kan påvirke knirkeriet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis