Korrekt mørtel til at dække huller?

Jeg har fjernet nogle knager, og står nu med et par huller i væggen: http://i.imgur.com/hMoW8kD.jpg

Hvordan finder jeg en korrekt mørtel / fugemasse så det ikke ser alt for grimt ud?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på hvilken type væg vi taler om? Sten væg, gips eller træ plade? For mørtel bruges primært til sten.

Hvis man logger ind på billedet ses at det er 2 rawlplugs i grå fuger i nogle 15x15 fliser.

Allerførst ville jeg trække rawlpugs ud eller skubbe dem længere ind, Du skruer en skrue lidt ind og ser om de ikke kan trækkes ud. ellers giver du skruen et lille dask af en hammer. Så forsvinder plugs`n ind i hullet. Mon ikke du skal prøve med en grå gummifugemasse, og så kun ind i hullet. Jo mindre du kan gøre "pletten" jo mindre ses afvigelsen, for det bliver der under alle omstændigheder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

grå gummifugemasse hmm. Vil se om jem og fix har noget - takker ^^

De har i hvert fald den fugemasse man bruger til at lave gummifuge nede ved overgang imellem væg og gulv.

Det kunne vel være den her 

Men du kunne jo også se efter i et "rigtigt byggemarked"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er lys grå enten Alfix eller Lip. Manhattan kaldes den også. Grå er meget mørk når den er brugt på hvide fliser. En lille kuriositet, hvis man har sorte gulvfliser og hvide væg fliser, og fuger eksempelvis både gulv og væg med samme grå fuge, så ser gulv fugen hvid ud og og vægfugen næsten sort ud selvom det er nøjagtig samme fuge :-)

km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis