Dali belysning

jeg er ved at afmontere nogle dali armature til led-strips. I Rummet er der monteret en multisensor 312 fra Helvar, som skal tænde Led stripsne

Dette virker dog ikke med den opsætning. Der sidder en boks under loftet, den er meget besværlig at komme til.

Så vil høre nogle af de kloge hoveder herinde, om de har nogle ideer for at det kommer til at fungere.

Er klar over jeg kan lave det om til en alm. 230V installation, Men det kunne jo være rart, Hvis man ikke skulle op under loftet.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke det lyssystem, men det kunne være at den LED strips simpelthen ikke bruger strøm nok til at det kan virker. Det er ofte galt med f.eks. lysdæmpere.
ELLER du har vel plus og minus rigtig på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
watt forbruget er på 76 w så tror nu ikke det er det, ved ikke om det kan havde noget at gøre med de ballaster der sad i de gamle armaturer. Når man tænder lysgruppen efter installationen, tænder lyset, men når lyset går ud, efter et stykke tid. så tænder det ikke igen

nej så er det nok ikke forbruget der er for lille. 76W ?? Dert er meget for LED strips.
Den boks du skriver om, det er vel ikke lampestedet der er blevet dækket af et nyt loft ! !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

ja det er ret meget men de er ca på 14,4 w per meter og de lange er 5 m.

Nej loftet kan nu godt tages ned, det dog meget besværligt, og det bliver ikke pænt.

Boksen der sidder over loftet Indeholder vindueslyset samt loftlyset, som er forbundet via sensoren, vindueslyset virker sjovt nok, men når man frakobler loftlyset, så virker det ikke mere.

vi har prøvet at trække en 3 leder fra vindueslyset til loftlyset, men det virker heller ikke. så tænker der nok er lidt mere i det ,end som så

Har fundet en løsning. Det blev IHC
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis