elforzinkede skruer udendørs?

Jeg har brug for Jeres input - ifbm. opførelse af et redskabsrum som skal opføres på stolpefødder (ibf færdigstøbte) og 97x97 stolper blev jeg i weekenden rådet til at fæstne dem med franske skruer str 8x60 - så langt så godt, er lidt i tvivl om størrelsen, men jeg tror nu nok det gør - men jeg kan nu se at de er elforzinkede .. bauhaus siger det er OK til udendørs brug men har lavere holdbarhed end varmforzinkede og rustfri skruer... men jeg har fået mine tvivl om de egentlig har ret i at jeg bare kan bruge dem uden at de ruster og/eller knækker om et par år?

det drejer sig om flg. skruer:

http://www.bauhaus.dk/franske-skruer-fz-8-0x60-mm.html

 

 

mvh

Christian

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varmtgalvaniserede er at foretrække, de el-forzinkede begynder ret hurtig at ruste hvis det er udendørs, især hvis det er kystnært område.
Men at de ruster betyder næppe noget for holdbarheden/styrken, kun rent udseendemæssigt.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis de ikke er synlige, er de vel heller ikke ude i fri luft. Så den skal sagtens holde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hurra for en viden.. nå men bortset fra at de ruster, ville jeg gå op i størrelse, minimum 10x60 endnu bedre 12x60.
En 8 mm er nok lige "pony-agtig" nok.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/16297' class='af-profile-link'>robert8900_5</a> på 06-06-2016 19:35
Hurra for en viden.. nå men bortset fra at de ruster, ville jeg gå op i størrelse, minimum 10x60 endnu bedre 12x60.
En 8 mm er nok lige "pony-agtig" nok.


Jeg var ærlig talt også lidt i tvivl om størrelsen, men 12x60 passer vel næppe i hullerne på en stolpefod?

Mvh Christian

De plejer at kunne gå igennem, men 10 er i hvertfald minimum. Huller i stolpefødderne er hvis jeg husker rigtigt 13-14 mm.

 

Update : hullerne er 11 mm


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis