Havetraktor

Hej

Så kom der rullegræs på jorden (600m2), og må nok hellere få købt noget at slå det med. Der er ingen planer om bede el andet (udover nok en trampolin og noget legetårn.

Skal man vælge traktor el. rider? Har kigget på noget Husqvarna R112C (fra ny). 

Hvad er jeres holdning ?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
600 m2 det klarer en robotklipper helt selv, måske skal du ikke købe den billigste.

fase
Skrevet af StenKrog på 06-06-2016 11:25

Hej

Så kom der rullegræs på jorden (600m2), og må nok hellere få købt noget at slå det med. Der er ingen planer om bede el andet (udover nok en trampolin og noget legetårn.

Skal man vælge traktor el. rider? Har kigget på noget Husqvarna R112C (fra ny). 

Hvad er jeres holdning ?

Vælg en Rider for magelighedens skyld, idet den er meget nemmere og hurtigere at slå græsset med op af forhindringer.

Vælg en "plænetraktor" for økonomiens skyld, idet den koster under det halve. Dog må du finde dig i den er betydelig svære at klippe rundt omkring alting med, og indvendige hjørner for ej og forglemme.

I tilgift til den "store" maskine kan blive nødvendigt og anskaffe en græstrimmer/skubber eller rotorklipper for og have en veltrimmet plæne uden for mange steder hvor små stykker græs står og vokser uklippet/vildt. 

De forskellige modeller har jeg i og for sig ingen større kommentare til, lige undtagen, du bør vælge et mærke du formoder og kunne få reservedele til de næste 10-20 år. Dermed er mærker, fra en internet sælger, man ikke rigtig har hørt om før udelukket. 

Pøj pøj med valget. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Husqvarna R112C er en rigtig fin klipper, nem at komme rund i hjørnerne med.
Jeg har for øvrigt rigtig god erfaring med at handle her, de ved hvad de har med at gøre, og tilmed gode priser.
http://www.midtdjurstraktorlager.dk...arna+R112C

(Jeg vil kraftig fraråde dig at handle i Trailerland, det er efter mine erfaringer nogle nærrige fuskere)


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 06-06-2016 16:20

Husqvarna R112C er en rigtig fin klipper, nem at komme rund i hjørnerne med.
Jeg har for øvrigt rigtig god erfaring med at handle her, de ved hvad de har med at gøre, og tilmed gode priser.
http://www.midtdjurstraktorlager.dk...arna+R112C

(Jeg vil kraftig fraråde dig at handle i Trailerland, det er efter mine erfaringer nogle nærrige fuskere)

Hej Jens

 

Tak for råd!. Har selv kigget på R112C evt. fra traktorlagret. Har du selv en R112C og ved måske hvor langt man kan få den ned i pris?

 

 

 

Det er da noget overkill med en dyr frontrider til 600m2.

Så hellere bruge pengene på en automower, så kan du sidde på terrassen og nyde græsset blive klippet.

Mvh. Ole
Annonce
Skrevet af Kivi på 06-06-2016 20:35
Det er da noget overkill med en dyr frontrider til 600m2.

Så hellere bruge pengene på en automower, så kan du sidde på terrassen og nyde græsset blive klipp

Flere i kvarteret har robotter,  men syntes sq helt ærligt at det er noget lort. Kan se at flere steder gror græsset mere end andre steder, også går de i stykker osv. osv.

 

 

 

Jeg synes nu min klipper fint overalt, men du har ret i de går i stykker.

Jeg synes stadig en frontrider er lidt voldsom til din plæne, men hvis du vil have en, er Husqvarna og dens søster Jonsered et rigtig godt valg.

Super kvalitet og som tidligere bemærket kan du få reservedele næsten uendeligt.

Mvh. Ole
Skrevet af Kivi på 06-06-2016 20:45
Jeg synes nu min klipper fint overalt, men du har ret i de går i stykker.

Jeg synes stadig en frontrider er lidt voldsom til din plæne, men hvis du vil have en, er Husqvarna og dens søster Jonsered et rigtig godt valg.

Super kvalitet og som tidligere bemærket kan du få reservedele næsten uendeligt.

Hvilken robot har du - og hvilke erfaringer ??

 

 

 

Hej Jens

 

Tak for råd!. Har selv kigget på R112C evt. fra traktorlagret. Har du selv en R112C og ved måske hvor langt man kan få den ned i pris?

 

Nej jeg har den ikke selv, men min svoger og en kolega har en, og de er yderst tilfredse.

 

Men det kunne sagtens blive den jeg valgte, hvis jeg skulle ud at købe ny.

 

Jeg har selv en Stiga park senator, det er også en fin klipper...

 

Jeg har købt buskryddder, stangklipper, og noget Makita værktøj, hos traktorlageret og alt til fine priser.

 

Da jeg købte Husqvarna buskrydderen, var der noget galt med den, der var alt for mange vibrationer, den blev byttet til en ny uden vrøvl.

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/7048' class='af-profile-link'>StenKrog</a> på 06-06-2016 21:51


<p>Hvilken robot har du - og hvilke erfaringer ??</p>

<p> 
<p> </p>
</p>

<p> </p>


Husqvarna automower 230, har kørt fint siden 2009, men har også kostet mindst kr. 10.000,- i rep.

Men det er så også en plæne på 3000 m2 og hvor er det dejligt at se en nyklippet plæne hver morgen.

Det er dog også dejligt at starte frontrideren op og tage en tur med den

Så dit valg

Mvh. Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis