Størelse af spær til garage

Hej alle

Jeg er i gang med, at renovere en gl. garage på ca 50 kvm, og er pt ved at undersøge hvilke spærstørelse jeg skal bruge til et nyt tag(med tagpap) til bygningen. Spærene skal spænde over ca. 5.50 m og jeg overvejer, at indsætte en drager halvvejs. Spørgsmålet er så, hvilke størrelse spær skal jeg bruge til formålet, og hvilke dimensioner skal en drager være?

Håber der er nogen der kan give lidt sparring på spørgsmålene.

Mvh
Mads
Hej alle Jeg er i gang med, at renovere en... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
off topic. solceller kan fint monteres fladt på en carport/garage - de yder ca. 5-10% mindre set over året.
om sommeren producere de mere end vinklede anlæg, mens de om vinteren producere lidt mindre - heldigvis skinner solen mest om sommeren i dk 😀
Skrevet af NielsChr på 16-06-2016 23:09
off topic. solceller kan fint monteres fladt på en carport/garage - de yder ca. 5-10% mindre set over året.
om sommeren producere de mere end vinklede anlæg, mens de om vinteren producere lidt mindre - heldigvis skinner solen mest om sommeren i dk 😀

10 procent er så også det der med de eksisterende tilskudsordninger ca. er tilbage til at få okonomien til at hænge sammen (og her ser jeg bort fra sælgernes Mallorca-beregninger i medvind og ned ad bakke). ;-)

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis