Fastgørelse af kiler (træterrasse)

Jeg skal i gang med at lægge en træterrasse ovenpå en eksisterende fliseterrasse.

Mine reglar har jeg tænkt mig at justere til med kiler - i stil med vedhæftede setup.

Men hvordan fastgør jeg mine kiler til reglarne?

Jeg har overvejet at skrue det sammen, men har hørt, at man risikerer, at skruen går ned og rammer flisebunden og kan give en træls lyd, når man efterfølgende går på den færdige terrasse.

 

 


Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du vender kilerne forkert. De skal monteres vinkelret og ikke parallelt. har aldrig hørt om at det skulle give en lyd når man går på terrassen - vi plejer at skyde dem med sømpistol også når de står på fliser som underlag.
du vender kilerne forkert. De skal monteres vinkelret og ikke parallelt. har aldrig hørt om at det skulle give en lyd når man går på terrassen - vi plejer at skyde dem med sømpistol også når de står på fliser som underlag.
Tak for dit svar Boso.

Ja - kilerne blev vist lige lagt lidt hurtigt :-) Lyder godt at det ikke skulle give problemer bare at skyde et søm igennem. Det må jeg prøve.

Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!

Skyder i sømmet i fra siden? Altså i vinkel :-)

hvis ikke du skruer kilerne fast så risikere du at de forskyder sig så skyd dem eller skru dem fast det langt det billigeste at skyde dem fast da skruer er noget dyrere end søm.

 ja bare i siden og så bare så du sikker på de ryger ned i kilen 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis