blå slibemus

hej jeg har i nogle år haft bosch grøn serie boremaskiner og slibemus til samme batteri.
det har fungeret perfekt til både hus og sommerhus og været meget tilfreds, hvor jeg har haft lader og batteri begge steder og blot taget maskiner frem og tilbage.

nu har jeg så valgt at skifte boremaskiner til bosch blå 18 v serie, og vil også gerne have en ny tilsvarende slibemus til samme batteri - det syntes jeg bare ikke lige at kunne finde...

det fede ved den grønne slibemus har været at den havde indbygget støvsuger som faktisk fungere godt omend støv beholderen ikke er så stor - da den er ledningsfri er det lidt lige som at bruge en slibeklods, blot uden alt støv og knofedt. altid klar til brug, selv til små opgaver.
f.eks. fodpanneler i et værelse inden maling, en dør inden maling m.m.

mit spørgsmål er så - hvad gør de professionelle, bruger de aldrig batteri drevne slibemus ? eller render de runder med forskellige mærker og derved dobelt antal batterier og ladere.
det må jo også ske at de lige skal slibe 20 meter fodpanel på 10 min.
kan man f.eks. bruge deres GOP multisliber, kan se den fåes med slibehoved, men hvad med slibestøv, kan den selv suge det op ? - jeg har prøvet med min FEIN og en støvsuger med feins originale støvsuger tilslutning, men ærligt talt det er helt til grin med støvsuger slangen monteret og den suger intet op da sug foregår over slibeskiven og ikke under sålen.

hvilken blå 18 volt dims kan klare opgaven med små og mellemstore slibeopgaver.?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
selv om jeg allerede havde søgt efter det på bosch hjemmeside og på google, så har jeg lige fundet at der faktisk findes en blå slibemus....

GSS 18v-li

jeg syntes dog ikke lige jeg kan finde hvor den forhandles (og til en rimmelig pris) og hvad den koster - ved godt jeg er krævende, men den grønne koster blot 500 kr, så en blå burde vel koster ca. 1000 kr.

Den eneste jeg kan finde der minder om den blå fra bosch er en makita også til 18 V, selvfølgelig deres batterier:
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-excentersliber-3836p.html

Den fra bosch står til 1000-1200 i udlandet, så din antagelse er ikke helt ved siden af.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

har du fundet et sted hvor den (gss 18) kan bestilles ?, jeg syntes kun jeg finder i AU, hvilket nok ikke kan være længere væk.
Nej desværre.. Du må kontakte en Bosch forhandler og høre om det er noget de kan få hjem.

Jeg har før fået " http://dorchdanola-netbutik.dk/ " til at få ting hjem jeg ønskede mig, måske de kan hjælpe.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Hej Niels


Har selv et par gange stået i samme problem som dig mht jeg har fundet noget værktøj jeg ikke har kunnet finde i Danmark. Jeg går så som regel ned til lokale forhandler af pågældende mærke og spørger hvad de kan skaffe pågældende værktøj hjem til. Så jeg ville da klar gå ned til din lokale Bosch forhandler og få en pris, er de bare en lille smule serviceminded burde det sagtens kunne lade sig gøre uden det vil koste mere end de priser der bliver nævnt.
Annonce
Jeg vil give det et forsøg.
Den grønne slibemus var et af mine bedste værktøjer (næst efter skruemaskine, sav og selvnivelerende laser) specielt fordi den var effektiv og selv sugede støv op (kan godt anbefales hvis man i forvejen har den grønne serie)

790Kr. med fragt. Men så skal du nok påregne et fortoldningsgebyr, samt told. Ved ikke om man bare skal gange med 1,25 og ligge fortoldningsgebyret oven i. For så bliver det ca 1150Kr. for den.


http://www.ebay.co.uk/itm/Bosch-GSS-18V-LI-Professional-Cordless-Orbital-Palm-Sander-Bare-Tool-Body-only-/222041191427?hash=item33b2afb403:g:7K0AAOSwvgdW1-Fb

tak for alle svar.
jeg har lige registeret mig hos bosch. og her kan man bestille reservedele til deres udstyr...inkl gss 18.😎
alle dele kan bestilles og der er en eksplotions tegning.
hvis alt andet glipper kan man blot bestille alle dele og samle, har ikke lige talt efter men der er dele for ca. 1000 kr inkl moms. ser ikke kompliceret ud.
Det er nok bare mig, men jeg ville hellere give de ca 150kr. Mere også kæbe den samlet 😛

gammel tråd, men her lige en follow up.

et par mdr efter begyndte den at dukke op hos dk forhandlere.

og fik en samme år i julegave.


sliberen jeg fik var desværre den udgave som kun havde firkantet sål....man bør gå efter den som også har den trekantede.

gss er meget rolig og ryster næsten ikke - meget velafbalanceret under brug og man kan bruge den i mange timer uden ubehag.

den indbyggede støvsuger er omtrendt lige så god som den grønne.

vægtmæssigt vejer den blå mere og er mere klodset/større/højere, hvilket naturligvis er en ulempe. her var den grønne bedre.

den blå har også en tendens til at være bagtung, hvilket gør slibemusen tipper hvis man stiller den eller blot føre den rundt under arbejde uden at holde fast på den. igen var den grønne bedre med en god vægtfordeling.

tænd/sluk knappen var lidt stram på den grønne og på den blå er den bedre da det nu er en vippe kontakt bag gummi.


alt i alt er jeg  glad for igen at have en batteridreven slibemus - et af mine vigtigste værktøjer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også