original radio FIAT multipla, vil ikke efter batteri skift

Hej der ude.

Efter vores FIAT multipla har fået skiftet batteri står radioen på WAIT, mekanikeren fortalte, at efter en time ville den bede om CODE, Det er nu 2 uger siden, den står stadig på WAIT,

Jeg at taget strømmen fra den og sat på igen. Afmonteret stel på batteri,  startet alt op igen. Men radione skifter ikke fra WAIT til CODE efter den max. time som står i brugsanvinsnigen ????????

Nogle der kender et TRICK, værkstedet kan ikke, og beklager at der ikke er orginal radioer som reservedele.

Jeg kan sætte en anden radio i, men så kan jeg ikke bruge ratbetjeningen..eller "jeg kan ikke finde en kompatibel" jeg har prøvet

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis koden har været skrevet forkert vil der gå 2 timer, hvis den er skrevet forkert flere gange forlænges tiden til at der kan tastes en kode, helt op til 24 timer
Bare lige så for at være helt med. Den skal stå med strøm på imens, og der må ikke pilles ved radioen overhovedet imens
problemet er, at radioen skal stå tændt gennem - somme tider - flere timer. Du må IKKE starte motoren. Derved starter radioen forfra med reset. Husk det skal være den rigtige kode, ligger sikkert sammen med nøglekoden.

 

uldal- jeg har kode kortet og har brugt det før, ved strøm svigt.
Steffenpoulsen. må jeg køre i bilen i mens, eller skal radioen stå tændt og bilen slukket????

jeg prøver at tilslutte radioen en batteri som jeg tror har strøm til en del timer, og ser så og der sker noget.

hver tror i jeg kan finde en brugt radio, ville gerne se om det evt var radioen der er stået af.
det er en BLAUPUNKT GMBH FIAT 186 CD SB05 ????
Annonce
Hvis du kan få liv i radioen med et eksternt batteri, dur den også. Ellers kan du købe nye radioer hos enhver bilistbutik. Hvis du vil hav en original, så prøv at ringe rundt til jyske fiat forhandlere. Man he får en mere avanceret radio i, når de køber ny bil, og så ligger den originale på hylden. Den ka du krejle

 

Når din radio skriver "WAIT" er det fordi koden har været tastet forkert mere end 3 gange - nu kan du kun gøre en ting - tilslut tænding på bilen - åben ruden i førerdøren - luk døren - tænd radioen og lad så bilen stå fuldstændig urørt indtil radioen skriver "kode" igen - det kan godt tage et par timer eller flere afhængig af hvor mange gange der har vædet slukket og tændt for radioen og hvor mange gange der har været tastet forkert kode - men TÅLMODIGHED så kommer den igen !!!!!!!
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Når din radio skriver "WAIT" er det fordi koden har været tastet forkert mere end 3 gange - nu kan du kun gøre en ting - tilslut tænding på bilen - åben ruden i førerdøren - luk døren - tænd radioen og lad så bilen stå fuldstændig urørt indtil radioen skriver "kode" igen - det kan godt tage et par timer eller flere afhængig af hvor mange gange der har vædet slukket og tændt for radioen og hvor mange gange der har været tastet forkert kode - men TÅLMODIGHED så kommer den igen !!!!!!! og så taster du den "RiGTIGE" kode første gang
polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

har nu haft radioen på en ekstern batteri i 4 døgn den skriver stadig WAIT

syntes der kom en mærkelig lyd har jeg flytte radioen....jeg vendte den på hvoedet og med CDerne ned af, og ud kom en vognmødte...........min datter har fodret radioen med en vogn mødt.......

søger ny radio

Hahahaha .... Bedste rep i sommer!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis