Bejdse kirsebærtræ

Hej alle herinde .-)
Jeg har købt et ret stort parti rudeparket i afrikansk kirsebær for en rigtig god pris. Gulvet skal fuldlimes, spartles mv - alt de thar jeg rimelig godt styr på.

Jeg kunne dog godt tænke mig at bejdse eller indfarve træet i en sort farve, det er jo så moderne.
Min oprindelige tanke var grå - men må nok erkende at træets grundfarve vil give et underlidt resultat med grå.

Mit spørgsmål er - er der nogen der har erfaringer med at bejdse på kirsebærtræ? Tænker, træstrukturen er jo noget anderledes end fyr, så det suger nok lidt anderledes. Jeg vil jo gerne have at gulvet ender i en sort farve, men med mange nuancer og "spil".

Med venlig hilsen
Nichlas


går det galt, så henter jeg manualen :-)
Hej alle herinde .-) Jeg har købt et ret stort... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ah, så fibrene rejser sig - så lader du det tørre ud, inden oliebehandling?

er dog stadig i tvivl om kirsebær kan optage nok sort olie til at tage ordentlig farve. prøvede med trip trap grå olie fra en vareprøve.. det blev ikke særlig godt.

går det galt, så henter jeg manualen :-)
Det er korrekt, det giver et større farveoptag, og den prøve du har lavet, den har du sikkert kun olieret. uden af slibe og vande. og hvis du svare ja til det, så er det klart det ik bliver tilfredsstillende det resultat.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Touche :-)
Jeg vil prøve mig lidt frem - tak for hjælpen.

går det galt, så henter jeg manualen :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også