Motorlampe i mazda

Hej herinde.


Fik for langt tid siden en konstant motorlampe i min Mazda 6 fra 2005. Kørte til mekanikeren, der satte diagnostiseringsudstyr på men så forsvandt lampen og det tydede ikke på der var nogen problemer.
Men efter nogle dage kom den igen. Kørte op til mekanikeren igen, hvor præcis det samme skete.
Lampen er en konstant gul motorlampe der dog til tider kan forsvinde i nogle dage hvorefter den kommer igen.
Bilen har ingen mislyde eller virker på nogen måder unormal. Men da den snart skal op til mekanikeren igen for og få lavet service på den kunne det være dejligt hvis jeg en gang for at kunne få løst problemet. Er jo mest et irritationsmoment og skulle kigge på. Plus det måske kan give lidt problemer til syn.


Nogen der har kendskab til problemet og ved hvad det skyldes?

Snakkede med mazda i Odense der mente at det var fordi det skulle være en org Mazda computer der skulle kobles op til computeren for de kunne udlæse fejlen, har jeg dog endnu ikke prøvet, mekanikerens computer er af nyere dato og burde vel kunne udlæse det. Er ikke et lille værksted.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den lyser i motorlampen. Så ligger der en fejl.
Hej Steffen
Er godt klar over der ligger en fejl. Når mekanikeren sætter sit testudstyr på forsvinder fejl med det samme og er væk nogle dage. Er der noget anderledes ved dit testudstyr end hans?
Kom forbi hvis det er muligt og så kigger vi på det. Kan gå langt tilbage og se hvilke fejl den ligger.
Hvor tæt bor du på Bogense Steffen? Og kan dit udstyr se noget min mekanikers ikke kan?
Kunne godt tænke mig og finde fejlen men var lidt mere interesseret i hvis andre havde oplevet lign og havde forslag til hvad det kunne skyldes. Har mistanke om løs forbindelse til en sensor et sted da fejlen er periodisk.
Har haft det samme problem. Det viste sig at være en defekt lampda sonde. (også mazda 6 fra 2005)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis