Hoveddør hænger ikke på alle hængsler

Hej
Min hoveddør hænger ikke på det nederste hængsel, dvs. Der er en lille smule luft mellem hængsel fra dør og fra karm.
Jeg har udskiftet føringens med nye og samme tykkelse.
Er der nogen der kender noget til hvordan det problem løses?

Vh Anders
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan putte en passende Skive i

Mvh. Christian M
 

Ok så udover de messing Dørringe jeg har lagt på hængslerne for at hæve døren, så skal jeg også lægge en eller flere spændeskiver på det nederste?
Over eller under dørringen? Jeg tænker på, at dørringen jo giver smørelse da den er af messing

Vh Anders
Nu ved jeg ikke hvad det er du kalder >dørringen< Men der hvor der er >en lille smule luft< skal spændeskiven sidde. Men du skal finde en i den rigtige tykkelse ellers får du bare >en lille smule luft< ved de andre hængsler.
Hvis du mener det trænger til lidt olie, skader det jo aldrig at give den det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Dørringe/hængselringe, tror det har mange navne. De er som regel i messing eller nylon, og hæver døren et par mm hvid den støder på i bunden

Vh Anders
Annonce
Ja det er også det jeg tænker på, men for at være sikker stillede jeg mig lidt "på tværs" Og det er så dem du kan sætte en mere på ved den hængsel der mangler lidt højde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg synes bare at alle de dørringe jeg har set har samme tykkelse på 2mm. Det er den slags jeg allerede har lagt på alle 3 beslag men af en eller anden grund er der ikke "kontakt" mellem hængslerne på den nederste, så den bare svæver over.

Vh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis