Rørtilslutning til Metro vandvarmer

Jeg har for et par år siden fået monteret en varmtvandsbeholdet, hvor blikkenslageren har monteret 2 jernrør (de var måske monteret fra fabrikkens side?) i af og tilgang til vandet før det går over i min kobber/pex instalation.

Når jeg læser i Metroterms manual skriver de:

Hvis tilslutninger og det videre rørsystem er udført i kobber eller rustfrit stål, kan det medføre en risiko for galvanisk korrosion ved tilslutningerne. Risikoen for galvanisk korrosion kan minimeres ved at benytte et PEX-rørs overgangsstykke mellem beholder og rørinstallationen.

Når jeg spørger ind til det hos min blikkenslager siger han, at det betyder ikke noget.

Er der en der kan give mig en second opinion?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se er der mellem afgangen af varmtvandsbeholderen og dit kobberrør en fitting af messing, så du burde ikke have korrosionsproblemer. Desuden går vandstrømmen fra jern til kobber og ikke omvendt, som kunne give problemer.

fase
Der er så vidt, jeg kan se også en messing fitting mellem koldvandstilslutning og beholderen som virker på samme måde som på varmtvandssiden. Messing fittings virker på samme måde som PEX overgangen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis