Windows fotofremviser.

Hej til Jer.

Her på min pc med win 7 åbner jeg et billed i windows fotofremviser når jeg vil ha det printet på fotopapir. Det er super nemt og det bliver god kvallitet.

Så ville jeg printe ud fra min bærbare med win 10. Men ak den har ikke den gamle fotofremviser, men noget andet som slet ikke giver de mulighjeder som den gamle i win 7.

Hvad gør I når I vil printe billeder fra win 10?

På forhånd tak .

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kovas, hvilke billedprogrammer har du på din bærbare? Jeg bruger Microsoft office picture manager. Den giver nogle redigeringsmuligheder med hensyn til lys, kontrast osv.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 02-06-2016 20:12
Kovas, hvilke billedprogrammer har du på din bærbare? Jeg bruger Microsoft office picture manager. Den giver nogle redigeringsmuligheder med hensyn til lys, kontrast osv.

Hej Fabrin.

I win 7 når jeg sætter et sdkort i maskinen så finder jeg kortet på denne computer og klikker ind til det billed som jeg vil printe, her kan jeg så vælge størrelse på papir mm og om jeg vil ha et to eller fire billeder på arket. Det bliver nogle super flotte billeder.

I win 10 kan man åbne billeder på samme måde men jeg mangler en måde hvor jeg kan printe 2 billeder på samme ark. der er tilkommet en masse nye muligheder med al mulig redigering. Men jeg har det sådan med billeder (som jeg tager mange af) at er de ikke gode nok til at printe direkte fra kameraet så bliver de slet ikke printet. Slettet eller gemt hvis der er noget dukomentation i det. Det skal være meget usædvanligt for at jeg bruger tid på at redigere et billed.

Så der er nok kun det program som følger med win 10.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Kovas, jeg spurgte om hvilke billedprogrammer, du havde på win 10 computer. Det er du let og elegant sprunget over. Kunne du ikke lige fortælle, hvad du har.
Jeg mener ikke, at du skal foretage de vilde redigeringer af dine billeder, men f.eks. gøre et underbelyst/overbelyst billede lidt lysere/mørkere. Det sker for mig, at det er nødvendigt at ændre lidt på belysning og kontrast. Nu er jeg heller ikke prof. udi fotografi.

fase
Du skal ikke redigere helt vildt på alle billeder. Men det med belysningen kan gøre underværker, så du vil blive forbavset. Og så beskæring naturligvis.
Skal vi sige du har taget nogle billeder fra en festlig lejlighed, og der er kommet en hel masse udenoms ligegyldigheder med på et billede af en ellers pæn familie, så beskærer jeg da billedet så det ikke forstyrrer.
Eller nogle heldige "skud" jeg fik i Kenya, den ene af en fiskeørn i luften med et bytte i kløerne, og den anden med en rovfugl på en gren med en due i kløerne. Så er jeg da ikke interesseret i 95% himmel med skyer eller 90 % trækrone. Det bliver zoomet ind og beskåret så man kan se hvad det er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
en mulighed kunne være fast stone image viewer
en hurtig viewer
basale redigeringsmuligheder -lys- farve- beskæring o.s.v
du kan selv bestemme layout på print - et eller flere billeder pr side
dansk
og så koster det gratis

Hej igen.

Og tak for Jeres svar.

@ Fabrin. Jeg var nok ikke særlig precis i mit sidste svar, men meninegn var at jeg har kun det program som win 10 tilbyder med i opsætningen. Har også google photo, men det virket til at være beregnet til 100% netværksbrug. Kan overhovedet ikke finde mulugheden for at printe.

@ ev elmand. Jeg begyndte med at fremkalde og kopiere sort/hvid helt tilbage som 12årig. Købte råfilm og puttede i kasetter havde analogt fotoudstyr med telelinser og meget andet. På et tidspunkt kom jeg væk fra at fotografere og kom først i gang igen da jeg fik et digitalt lommekamera med 4x zoom. Det opgraderede jeg så til et med 12x zoom. Og jeg er vild med det. det kan det det kan og resten kan man bare opleve in sitiu. Det gode ved digitalt billed er at man kan se resultatet med det samme og tage det om hvis kompositionen er gal eller at lyset er forkert. Man kan bare blive ved, hvis man har lyst Det passer til sådan som jeg er nu. Så det er meget sjældent jeg bruger tid på at redigere. Men bruger jævnligt at printe et billed ud, fordi det så kan sættes op på væggen ol.

@ eha. Jeg fandt også det program som du henviser til i en anden tråd her i forum, Det ser ud som omdet var værd at kigge på

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Jeg tror du mener den app, der hedder billeder. Når du klikker på et billede får du muligheder for både redigering og udskrivning, alt hvad du kan ønske dig. Det vil hjælpe meget, hvis du sender et skærmbillede, så jeg kan se hvad programmet/appen hedder. Muligheden for udskrivning findes under de tre prikker længst til højre.
Åben appen billeder, marker billedet, klik på de tre prikker yders til højre og vælg udskriv.
Hvis det ikke virker, så skriv igen.

fase
Jeg har også fremkaldt selv men ikke så meget. Mit 2. sidste kamera var sådan et med masser af pixel og zoom. Så var jeg på hvalsafari ved Azoerne, der var det bare ikke hurtig nok i sin "hjerne" til at tage billeder af de hvaler. Når jeg trykkede gik der 2-3 sekunder før den reagerede. Jeg har 100 vis af billeder af Atlanterhavets bølger men ingen hvaler.
I 2014 skulle vi på safari i Kenya, og der ville jeg ikke gå glip af noget. Købte en Canon EOS 700D med 18-135 mm linse. Den har en hjerne så den kan nå at tage 5 billeder i secundet, og stille skarp imellem. så går man ikke glip af noget på den front.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej Fabrin.

Kan ikke finde ud af at insætte screen print. Så jeg har taget billed

Problemet er at jeg ikke kan andet end I "tilpas" udfylde siden eller tilpas til hele sider. det jeg har behov for er at kunne printe to billeder påhvert ark. ellers bliver der jo et kolosalt spild.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere