Selv installere varmepumpe - blot at følge brugsanvisningen?

Hej med jer

Hvis vi nu for en stund ser helt bort fra reglerne om hvad man må og ikke må, så kan jeg se at elgiganten sælger Qlima anlæg fra 3500,-

http://www.elgiganten.dk/product/hu...-more-info

I brugsanvisningen kan man (som jeg læser det) selv montere det uden brug af specialværktøj, så længe det er under 5 meter rør:

http://qlima.com/product-media/4508...df?index=0

Er det mig der læser forkert, eller kan jeg godt købe en varmepumpe og et rør-sæt , og så selv forbinde den efter anvisningerne i manualen?

 

Hej med jer Hvis vi nu for en stund ser helt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
den varmepumpe du linker til en noget være ....

har du en vacum pumpe??
for ellers kan du ikke selv monterer den.

 

For mig, lyder det som om, du under alle omstændigheder vil installere den selv.

Så når du nu gør det, husker du på, at garantien forsvinder, og du selv står med aben, hvis lortet går i stykker.

Har du værktøj til at lave kraverne på rørene, så du kan korte dem af, og der ikke skal hænge flere meter bag udedelen?

Ellers spænder du bare omløberne med rette moment og monterer ledningerne.
Når du så skal til det farlige (at lukke kølemiddel på) løsner du den store omløber en smule og derefter lukker du op for den lille ventil på anlægget.
Når du kan mærke, at det bliver koldt omkring den store omløber, spænder du den igen. Derefter åbner du den store ventil.
Dette kaldes suse-metoden, og er tidligere beskrevet i bla. Nordic Air's manual.
Det du skal vide er, at du risikerer fugt og luft i anlægget, som derved ikke kører optimalt.
Hvis der går noget galt, er det ikke sikkert, at en autoriseret vil røre det.

Men held og lykke med projektet. - Du ringer bare, når du vil have en ordentlig varmepumpe 😊

Hilsen Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ligger det ikke i salgsteksten fra Elgiganten:

Denne varmepumpe må installeres af en godkendt servicetekniker. Vi gør opmærksom på, at varmepumpen leveres uden rørpakke og at dette må købes fra en servicetekniker.
Husk: En varmepumpe skal monteres af en aut. montør. Du kan læse mere om det her og bestille montagen
(kun gældende ved samtid køb af varmepumpe)

Så med mindre du ikke er en af ovennævnte, skal du nok holde snutterne væk ;-)

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis