Gødning - skal jeg vande haven?

Hej derude

 

Her for et par dage siden så jeg i vejrudsigten for mit område, at der skulle komme en masse regn. Jeg valgte derfor at strø gødning ud i græsplænen.

 

Der kom ingen regn... Dagen efter lovede de regn igen, ja faktisk 4 gange på 3 dage lovede de store mængder regn á flere timers varighed hver gang, men der er ikke kommet en eneste dråbe...

 

Kan græsplænen/gødningen "tåle" at ligge og vente indtil der på et tidspunkt kommer regn? Eller skal jeg selv se at få vandet det hele?


www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ikke vande, idet gøen først begynder at afgive de "gode" sager når kuglerne opløses af vand/dug. 

Du skal bare ikke give gøe, når plænen har lagt hen i en lang tør periode (dvs. jorden ikke er fugtig), så toppen begynder og visne. Det kan i yderste fald svie græssets rødder når den begynder og vokse igen. Derved opnår du faktisk den modsatte virkning ved gøen.

Hvis du har læst, nogler nogle af de utallige andre tråde her på forum omhandlende græsplæner, vil du nok have luret det ikke er nødvendigt og gøe når du lader afklippet blive liggende efter hver klipning.  

Fortsat god sommer.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Den gødning kommer til at virke når der kommer regn. Og jeg har aldrig oplevet at plænen sagde "nej tak" når den fik noget at leve af. Jeg gøder nu min plæne, og lader også afklippet ligge. Græsset strutter at sundhed, og mosset har trange kår. Men ok plæneklipperen bruger da noget bensin.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis