Pudse væg op hvor der har været en skorsten.

Er i gang med at renovere mit gamle fyrrum. I den forbindelse river jeg den gamle skorsten ned da den ikke bliver brugt mere. Skal så pudse vægen op bagefter men kan pudset hænge fast på det stykke hvir skorsten har været? Skorstenen er uden isokerne så murstenene er helt sort brændte. Havde tænkt mig at bruge durapuds 710.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
..og sikkert en del sod, som du i første omgang skal havde kapslet inde - ellers risikerer du at sod trænger igennem.

Ps. I gl. dage anvendte man man ko-lort. ;-)
Husk at væske så meget af som du kan og bagefter spærre restsoden ind.
Ellers lugter rummet i al fremtid og efter nogen år vil det måske slår igennem.
fx. Weber.prim 404
Væske af? Du må lige forklare hvad du mener. Var næsten også klar over at jeg skulle bruge en primer af en art så det ikke slog igennem. Tænkte også på om der ville være problemer med at få pudset til at binde ordentligt på de mursten der er sorte ? Skorstenen gar ikke været i brug siden 1990.
..måske menes der vaske af ;-)
Ja gør der nok☺ men hellere spørge 1 gang for meget☺
Annonce
Når jeg så har brugt weber 404 og pudset med durapuds og det hele er gennemtørt og skal males. Vil det så for en sikkerhedsskyld være en god i ide at male vægen med en ekstra spærregrunder inden jeg maler vægen i den farve vægen skal være?
hejsa .............. jeg har endda været ude for at der har været klæbet alufolie på skorstenen for at hindre sodgennemslag inden tapet/væv eller andet ..............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
hej ........... ja jeg ville give en gang spærregrund også bare for en sikkerheds skyld ............ sod er lumsk ...

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Takker for hjælpen. Hvis der kommer lidt skjolder med tiden går det nok. Skal stå en skabsfryser der hvir skorsten er nu. Er mere nervøs for og pudset bliver hængende på vægen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også