Er der noget galt med mit træ?

Jeg har et flot træ, som det kan ses på billedet, med mørkerøde blade og lyserøde blomster tidligere på året. Jeg ved ikke hvad det er for en slags træ, men problemet er, at jeg synes det er noget skallet. Det har slet ikke lige så mange blade som sidste år og flere af grenene er fået ud. Jeg har fjerne nogle af dem, men kan se, at jeg ikke har været grundig nok. Træet står i en fliseterasse og det kan godt ske, at det først er blevet "hegnet ind" inden for de sidste par år. Kan det eventuelt være mangel på næring ? Umiddelbart tænker jeg, at det nok har så lange rødder, at det er ligemeget.

Har I et bud på om der er noget galt med træet og kan jeg gøre noget ?

Som em bonus ved en af jer sikkert hvad det er for et træ :-)
Jeg har et flot træ, som det kan ses på billedet... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af PinkHenrik på 06-06-2016 19:10

Der er god plads omkring den... den står i Hyde Park i London 

Så er det derfor jeg ikke har set den før.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej hans

Det er slet ikke sikkert at der er spor i vejen med dit træ. Det ser fint ud og sundt ud og hvis du fornylig har ændret verden rundt om dit træ skal det selvfølgelig lige vænne sig til de nye omgivelser.

Nitter tager ganske fejl - dit træ har intet med bøg at gøre. De rosa blomster i foråret er faktisk kirsebærblomster. Ud fra billederne at se har du en rød mirabel (prunus cerasifera) stående og de bliver ikke til kæmpetræer som bøgen gør, så jeg ville endelig ikke skære i træet hvis jeg var dig.

Mit første bud på hvorfor det har en død gren i kronen var at du har klippet en rod over i forbindelse med at der er lagt fliser. Men det kan også være ganske naturligt. Hvis det bliver mere udtalt med døde grene de næste par år er det nok et spørgsmål om enten at beholde træet eller terassen idet fliserne både stjæler vandet og fjerner luften til rødderne. Men når det er sagt så er mirabel altså et sejlivet træ .. Så vent og se.

Ps: gartneren i mig vil lige tilføje, at det er på tide at du planter et par nye træer til senere tider - så slipper du for en storm i fremtiden barberer haven fuldstændigt.
Tak for svarene.

Det var rart at få afklaret arten mv., så nu håber jeg bare, at der ikke er flere grene der går ud. Synes godt nok der er en del, som er helt eller delvist døde, men håber træet klarer den
Skrevet af Skaldet på 14-06-2016 18:01

Nitter tager ganske fejl - dit træ har intet med bøg at gøre. De rosa blomster i foråret er faktisk kirsebærblomster. Ud fra billederne at se har du en rød mirabel (prunus cerasifera) stående og de bliver ikke til kæmpetræer som bøgen gør, så jeg ville endelig ikke skære i træet hvis jeg var dig.

Det er dejligt, du retter når jeg er galt på den.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også