Vandskade

Hejsa

Jeg er ved at få lavet nyt badeværelse og der er desværre et rør der har stået og dryppet natten over, så det i morges dryppede fra en samling i gipsloftet. Jeg har selvfølgelig gjort så vandet ikke længere drypper fra røret, men er i tvivl om om jeg skal til at have loft eller gulv op for at være sikker på at det hele er tørt, eller om den gode sommervarme skal klare det?

Vh
Morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du tage gulvet op hvis det drypper fra loftet? Som jeg forstår dit spørgsmål er røret at finde på loftet eller? Hvis ellers alt er lavet korrekt i dit badeværelse SKAL dit gulv kunne klare den vandpåvirkning (Altså hvis det ikke har stået under 10 cm vand i flere dage. Dækket (gulvet) kan hjælpes lidt på vej med en affugter. Sådan en skal du nok have alligevel til loftet - nogle gange kan gipsen reddes andre gange ikke. Du skal dog være sikker på at der ikke står vand oven på din dampspærre (hvis røret er over loftet) - ved ikke om det er etagebyggeri eller lignende - hvorved dampspærren bliver undladet. Du skal også finde ud af om din isolering er fugtigt. Hvis du har en aftrækskanal du kan pille ned kan du sætte affugterrøret derop i. Det kan også være det hele er overkill - selvom det drypper lidt er ikke ens betydende med det hele er opfugtet. Prøv først at åbne alle vinduer og skab en naturlig ventilation - og hvis du har mulighed for lane en fugtmåler - mål da på vægge, loft og andre relevante steder.
Jeg fik vidst forklaret det rigtig dårligt. Det er et hus i 3 etager. På 1. sal er badeværelse, lige pt er det endelige gulv ikke lagt, lige nu er der blot plader med spor til varmeslanger. Det er i dette badeværelse at der er dryppet vand, som så er løbet nedenunder til stueetagen hvor det nu drypper fra loftet. Selve rørert er oven på pladerne, så der er ikke noget skjult med hul i.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det er så kort tid vil jeg ikke være nervøs for op fugtningen, det skal nok tørre, når bare der ikke kommer mere vand til.

/Peter
Ok - så er svaret anderledes. Jeg antager at det etageadskillelse er lavet af træ. Min anbefaling er at opsætte en affugter og få det meste af fugten ud. Er badeværelset lavet på regning skal håndværkere efter min mening dække denne udgift samt udbedring af eventuelle skader som dette har påført. Men igen - træ kan godt tåle lidt vand - også imellem etageadskillesen. Det er det du skal have ventileret væk nu. Men - jeg tror nu at du får en grim skjolde på loftet under badeværelset som nok kræver en gang maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også