Rust på H-profiler

Hej

Jeg er ved at starte renovering op på mit hus fra 1965. I den forbindelse skal jeg have nye vinduer. Ifm. opmålingen har vi fået afdækket en masse H-profiler som af og til er en smule anløbne. Et enkelt sted er profilen begyndt at ruste bag første lag i en murstensvæg, hvilket har givet revner i fuger og sten, så det skal jeg selvfølgelig have åbnet op.

Er der nogen der har nogle gode råd til hvad man kan gøre? Umiddelbart tænker jeg at man kunne behandle dem med f.eks. Hammerite inden de bliver lukket inde mellem nogle vinduer igen.

Pfh, Mikkel

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder som en god ide men et godt råd ville være at slibe stolperne ned for rust så godt som muligt meget gerne alt rust , inden påføring af hammerite så burde det holde i mange år

Tak mfrost. Ang. de mursten og fuger der er ødelagt sandsynligvis pga. rust, så overvejer jeg min ejerskifteforsikring. Kan se at forholdet er beskrevet deri, men ikke korrekt:
"Mod øst, ses der flere revnede sten samt revnede murværksfuger, i vinduesbrystning
udfor køkken og bryggers - endvidere revnede sten/fuger, øverst mod sydøst.
Note: Der ses ofte revner i brystningsmurværk, og det vurderes dermed ikke at
stamme fra eventuelle sætninger i sokkel. Det anbefales at udbedre skaderne,
således eventuelle frostsprængninger undgås
."

Den beskrivelse dækker jo lige netop hvad det er, og vurderingen viser sig at være korrekt. Han kan ikke komme med anden vurdering uden at pille muren ned, og det er ikke meningen med når amlaver tilstandsrapport. Så der mener jeg du er blevet oplyst korrekt om skaden, så du vil have en dårlig sag over for ejerskifte forsikring.
Der står meget kort: det stammer ikke fra sokkel sætninger, og er ret almindeligt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak ev elmand. Du har sikkert ret. I og med at problemet pointeres, dog uden den konkrete årsag, er det nok ikke dækningsberettiget.
Bare til info, så har ejerskifteforsikringen valgt at ordne 3 søjler i mit hus.
Overraskende, men dejlig for dig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis