Lav Ikea bord om til klapbord?

Hej.

Jeg står og skal til at flytte og i den anledning vil jeg gerne have et klapbord, som ikke fylder så meget, men så muligheden for at have gæster osv. stadig er der.

Jeg har i øjeblikket et skrivebord fra Ikea, som jeg er ret glad for. Det er en sort plade med trækant, tror materialet er noget fiber/spånplade hvor der så sidder aftagelige ben på.

Mit spørgsmål lyder så på, om det er muligt/pænt at skære en del af pladen af og montere beslag og udtræk, så man egentligt har et klapbord? Bordet måler i øjeblikket 75x155
 Tak på forhånd

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Man har jo vist at man kan bore under Storebælt og flyve til månen o.s.v. så det vil naturligvis være overmodig at sige at det ikke kan lade sig gøre.
Men NEJ det kan ikke lade sig gøre så det er pænt. Der skal noget ekstra til, som jeg ikke tror at den spånplade bord kan bære rent prismæssig. Du kommer jo først og fremmest til at mangle den trækant der hvor det er savet. Desuden skal der jo et eller andet til at bære klappen når den er slået ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak!
Ja vidste nok godt, at det aldrig ville kunne blive pænt.
Jeg har til gengæld lige fundet et trip trap fyrretræ's bord oppe i skuret på 75x150.
Det ville vel være meget mere oplagt at skære 50 cm. af dette, og montere det i den ene ende med beslag også skrue to pinde under bordet man kan trække ud til at holde bordpladen, når man slår den op?
Tænker at slibe bordpladen med 80, 120 og 200 f.eks. også give den olie.
Vil helst gerne beholde den lyse farve i træet, hvilket olie skal fyrretræ helst behandles med?
Jeg vil give det Lindolie.
I første omgang giv 2 gange, men lad det suge/tørre ind inden andet lag.
HUSK at kluden med Lindolie er selvantændelig.
Jeg opbevare min klud i et gammelt syltetøjs glas med låg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis