Vandslange på selvtømmende vandhane

Hej

Vi har et hus med en Mora Garden II - selvtømmende udendøres vandhane. Da det at være hus ejer er rimelig nyt for os, var vi ikke opmærksomme på at man skal huske og afmontere vandslangen fra denne type vandhane. Det glemte jeg i vinters og vores vandhane sprang og medfødte en mindre vandskade.

Vi har nu fået styr på det hele igen. Men VVS'eren siger at vi heller ikke må have koblingen til vandslangen sidene på. Så syntes jeg jo det smarte går lidt af sådan en udendøres vandhane.

Er der nogle der er bekendt med en koblings- / Vandslange-system der fungere med sådan en udendøres vandhane? Det er helt ok at vi skal afmontere selve slangen, men ville være dejligt hvis man kunne efterlade koblingen.

 

Hilsen Henrik 

Hej Vi har et hus med en Mora Garden II... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nemt at chekke :

1. Brug vandslangen
2. Luk for vandet og afmonter vandslange.
3. Kom en time senere og afmonter koblingsstuds fra vandhane.

Hvis der nu løber lidt vand ud, så SKAL studsen afmonteres om vinteren.
Ellers fryser dråben yderst i studsen først og derefter fryser så den sidste smule vand, hvilket er nok til at ødelægge hanen.

Standard Gardena og lign studser kan ikke tømmes for vand pga overfladespændingen i vandet er for stor til at det vil dræne gennem koblingens lille hul.

Min bror's fine selvtømmende frostfrie udensdørs vandhane blev netop frostsprængt pga at studsen ikke var afmonteret.
Jeg har haft en Nitro kobling monteret på min, siden 1996 det har ikke givet problemer..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis