Understøtte/ mure skillevæg

Ifb. med udgravning af gulvvarme i stuen finder vi ud af at skillevæggene ikke har sokkel under sig, men er placeret direkte oven på betondækket ( nogle steder, andre steder er der et par trækiler i spænd).

Så vi er nu igang med at undermure en ny sokkel i lecablokke (stykke for stykke), men jeg har en lille udfordring med at få fyldt tomrummet ud bag leca-blokkene indtil det tilstødende rum, når det er blevet gravet frit under skillevæggen.

Har tænkt på :

1. Lave huller i den nye sokkel og komme sand ind med en tragt (langsomt arbejde og alligevel ikke godt nok, da det jo ikke fylder tomrummet helt op.

2. Lave et par huller 3x20 cm i toppen af leca-blok/ skillevæg og så lade flydebeton flyde ind, da det komme højere op i niveau (er dog ikke sikker på om det ikke bare vil stoppe til og stadig efterlade tomrum.

3. (meget usikker på denne, læste om PU skum under gulv her i forum.) skaffe en masse leca-nødder, fylder så meget op i tomrummet som muligt og så sprøjte al hvad hjertet begærer med PU-brøndskum.

4. Dit forslag.

PT. har jeg lavet de 2 første meter i hver sin ende af væggene og skal igang med ekspanderende beton mellem Leca-blok og siporex-skillevæggen. Så alle råd er velkomne.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pu skum er ikke godt inden dørs. Jeg ville hellere leve med lidt hulrum indtil du også vil have lavet gulvvarme tilstødende rum.
Jeg sænkede kældergulvet for mange år siden, og havde de samme problemer, med at sandet trak ned fra stuegulvet. Der blev muret op med fundablokke. Da jeg havde fyldt dem op på nær 1 fyldte jeg sand bagved så godt som mulig, men naturligvis ikke helt fyldt. Gulvet har da holdt udmærket siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den tanke har jeg haft, men det bliver kun radiator varme i de tilstødende rum, da de er så lille at gulvvarme ikke kan svare sig, hvis vi hurtigt vil regulere varmen.

Min bekymring går på om sandet på den anden side vil skride, så betondækket har risiko for at knække.
Du kan fylde det op du kan efterhånden som du murer op, så er det kun et lille stykke der bliver "svævende"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis