Hjælp til gammel lampeudtag

Hey
Jeg skal have sat en lampe op havde håbet på nogle sigende farver blå og sort/brun men så fandt jeg den her gang spaghetti... der er 2 grupper med 3 sorte og 3 hvide i hver deres muffe så der en sort og rød lidt for sig selv se uploadet billede.. hvad er hvad ? Har aldrig set det her før... ville helst ikke prøve mig frem med el hvis det nu er 3x 230v man gætter forkert. Håber i kan hjælpe på forhånd tak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds
du får her lidt input men du bliver nødt til at prøve dig lidt frem alligevel.
Den samlemuffe med de hvide i er den faste fase. Og dem skal du ikke bruge.
Den ´kronemuffe med de sorte i er nulleder
Så er der lidt tvivl om de 2 sidste.
Men konklusionen er at din lampe helt sikker skal monteres med den ene leder på kronemuffen med de sorte
Og den anden leder skal sammen med den røde vil jeg tro. Og så er den sidste sorte smuttet fra de andre sorte, og skal så monteres sammen med dem. Dette gælder hvis lampen kun kan tænde 1 sted.
Er der derimod korrespondance så lampen kan tænde 2 steder, tror jeg at sort og rød skal sammen, så med din lampe naturligvis.

Der sker ikke noget ved at prøve når blot du har slukket ved gruppeafbryder medens du rager oppe i fuglereden.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik
Tak for det, der var lidt småt med plads at få lederen samlet men der lys over land nu. Var lidt bekymret at sætte alle de sorte sammen, det virkede forkert, men alt er godt :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis