Jord ovenpå græs

Hej derude

Jeg har en skråning på ca. 1 meter med en fald fra 0-15 cm. Der er græs på skråningen, men jeg ønsker at planere den ud så den er i niveaue med resten af haven.

Kan jeg fint bare smide muldjord på, og så græsfrø - eller er det smart at gøre noget ved det nuværende græs først? Fx. Fjerne det.

Mvh

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
Hej derude   Jeg har en skråning på ca. 1... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@Frank Chr. Hvis du hovedløst blot sprøjter overalt - og ikke kun "problemet" - så er du jo netop kilden til at gift er gået i grundvandet.. Hvis du ser hvad en landmand skal angive for at købe/anvende produkterne - så ville du korse dig.. De grundvandsproblemer vi har nu - er - i min optik - tåbelige haveejere, der ikke fatter at læse en sprøjtevejledning.. (og ikke har penge i klemme, hvis det går galt)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er naivt, at holde større arealer ukrudtsfri, uden manuelt arbejde.. (jeg har spurgt kommunen, hvor mange "kontanthjælpsmodtagere" eller lign, de stiller med, for at luge vores udenomsarealer (hvor vi i øvrigt er pålagt at vedligeholde, og resten "kan vi selv stå for" )(noget er kommunens grund) men vedligeholder vi ikke, tror folk, at vi ikke eksisterer))
Men - der er da ingen hjælp at hente.. så det må vi da klare selv.. (jeg har lyst til at bruge MEGET mere srøjtemidler, en vi gør.. ) men det kan min samvittighed ikke klare.. ENDNU..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen

Og mange tak for jeres svar

Jeg valgte manuelt at fjerne det ukrudt, der var der og lade græsset forblive. Derefter smed jeg 1-15 cm. jord ovenpå og fik planereret ud og strøede derefter græsfrø.

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
Skrevet af Natur på 04-06-2016 16:57
@Frank Chr. Hvis du hovedløst blot sprøjter overalt - og ikke kun "problemet" - så er du jo netop kilden til at gift er gået i grundvandet.. Hvis du ser hvad en landmand skal angive for at købe/anvende produkterne - så ville du korse dig.. De grundvandsproblemer vi har nu - er - i min optik - tåbelige haveejere, der ikke fatter at læse en sprøjtevejledning.. (og ikke har penge i klemme, hvis det går galt)

Jeg er fuldstændig enig med dig  Man kan læse at danske haveejere i 2011 købte næsten 120 tons sprøjtegift. Det er kun 2,5 procent af det samlede salg af sprøjtegifte i Danmark, men den koncentrerede brug af giftene på små arealer betyder, at der er risiko for at forurene grundvandet. (Kilde) DN

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis