Private dagrenovation beholdere - er de mon "offentlige"..!

Er det din - min eller vores affaldsbeholder. Er det i orden af folk smider deres (usorteret) affald herunder hunde høm-høm poser i andres affaldsbeholdere. Ofte oplever vi at der knap nok er plads til vores eget restaffald (vi har affaldssortering) og konsekvensen kan blive at vi må til at anskaffe os en større affaldsbeholder til dagrenovation - hvilket koster ekstra, blot for at få plads til vores eget restaffald. Hvad er Jeres holdninger til problemet. ? Selv synes jeg det er lidt "bandit-agtigt" 

Ps. Affaldsbeholderene står inden for skel. 

(red) det er ikke høm-høm poserne der som sådan fylder - det er alt andent affald. Men en frisk hunde-bæ i bunden af en tom affaldsbeholder, er altså lidt træls - hvis man ikke lige har set den og smider en pose affald oven i - det kan sige "splat" og er temmelig ulækkert. 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo lige tæt på den grænse hvor jeg synes man skal passe på ikke at få vabler. Altså gå i for små sko. Jeg synes da det er prisværdig at Hømmerne kommer op i skraldespanden, og jeg kan ikke forestille mig en mængde der får det til at tippe til en større container. Men det er naturligvis en risiko når det bliver stillet helt ude ved vejen så skraldemand har let ved at hente det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skraldespanden er din, og andre bør ikke bruge den.
Når det så er sagt, ville jeg være lykkelig hvis den hunde ejere der lader deres hund skide udenfor mit hus, samlede op, og så måtte de hjertens gerne bruge min skraldespand...

Vi prøver igen, i morgen --
Det er din affaldsbeholder.. men jeg ville - som andre siger - være glad ved, at den blev brugt til høm-høm poser (der jo viser, at nogen tænker på at rydde op) - det er vel ikke poserne, der fylder, så du knap nok kan have dit eget skrald??
Det tyder på, at en enkelt har fået for vane, at efterfylde i din spand (måske nogen, der bor anonymt i en campingvogn et sted i området??) Så er det jo blot at fange kalorius, og fortælle at det er NO-GO..?
Jeg er lykkelig for, at vores spand bliver brugt - vi har et lille område på den anden side af vejen, hvor vi har et stort bord/bænkesæt - det er ikke "offentligt" - men det sker da, at folk på tur, eller sælgere, der skal have frokost, bruger det..
Så er det dejligt, at de gider at gå over vejen, og putte skraldet i vores spand - fremfor blot at lade det ligge og flyde.. (så ville vi nok også lave stedet mindre indbydende, hvis der ikke blev ryddet op..)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Frank, det er ikke sikkert det er dit stativ/beholder. Det bør du spørge kommunens skraldespands-afdeling om.

Med hensyn til at andre fylder skrald i din "spand" er det naturligvis ikke ok. Hvis det var min spand, ville jeg da være glad for folk bruger den til hunde høm-høm poser og ikke bare lader det ligge og flyde, som de gør her.

Når der er andre der bruger spanden uden tilladelse ville jeg anskaffe mig et vildtkamera og sætte det op. Så får du syn for hvem synderen er. Husk bare og skjule kameraet så godt det ikke går hen og får "ny ejermand". Bagefter kan du naturligvis bruge det til at finde ud af hvilken hankat det er, der strinter ved dine døre, hvad vildt du har rendende rundt når du ikke lige kigger osv.

God sommer.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jamen helt sikkert - det er da prisværdigt at folk rydder op efter sig (især i naturen) men er det ikke god stil at tage sit eget affald med hjem - i stedet for at andre skal belemres med det. !

Ps.
Rummene (kapaciteten) i de 2-delte affaldsbeholder vi har fået udlev. af kommunen er bestemt ikke for store.
Annonce
@Leif
Jo beholderne det er vores ejendom og ansvar - det har vi fået bekræftet af kommunen.

Ps. Jeg er ikke så glad for "overvågnings-samfundet" men det kan jo blive en nødvendighed.

@Natur
Vi bor netop som du ud til et grønt kreativt (natur)område.
Skrevet af Frank Chr. på 29-05-2016 12:45
@Leif
Jo beholderne det er vores ejendom og ansvar - det har vi fået bekræftet af kommunen.

Ps. Jeg er ikke så glad for "overvågnings-samfundet" men det kan jo blive en nødvendighed.

 

Ok, så er det på plads. 

Jamen, så sætter du dig da bare et sted med udsigt over skraldespanden og venter tålmodighed på den syndige. Det skulle dog ikke undre mig det godt kan tage en uge eller 14 dage.

Ps. Troede kun det er folk med dårlig notorisk dårlig samvittighed, såsom politikkere, tyve m/k og folk det kniber at opføre sig ordenteligt, der ikke kan lide kamerane.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er ikke på nogen vis fair at Frank Chr. skraldespand blive fyldt af andre til randen så du ikke selv kan komme af med dit eget affald.

Der er selvfølgelig nogle af os som er imod overvågning, men bliver det brugt i menneskenes interesse kan jeg personligt ikke ha' noget imod at blive overvåget, når min egen sti er ren.

Men lovgivningen er vist ret klar på dette felt så vid jeg ved da.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Den første synder er allerede snuppet, da jeg med vedkommendes affaldspose under armen fik skiderikken løbet op - der var dæleme en der fik røde øre.
Men problemet bliver nu løst - der kommer lås på dagrenovationsbeholderne.
Ok fint nok, men ingen havde vel regnet med at den' slags skulle være nødvendigt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis