kvik køkken

Har nogle bekente der har købt nyt køkken, og blev ringet op om gode råd, da de skulle til at sætte køkmet op fandt ud af at køkken blev noget højer en de hade regnet med, altså bordpladen, køkkenet skal monteres på ben hvorpå sokkel fronten klikkes på, og når benene er skruet hel i bund er der 92cm til overkant bordplade.

Dem som har køkkent er begge ret små ca, 165cm 170cm,

Er det ikke noget køkken firmaet burte have taget højde for da de solgde dem køkkenet?

Og fås kvik køkkener kun i denne højde?

Jeg er selv 194cm høj så har ledt svær ved at voder og det bliver trals for dem i længden, og høre derfor gerne om erfaring om dette?

Snakkede med dem om at skrotte sokkel benene og lave en almindelig sokke på 5cm vilket kunne spare 3 cm, men så kommer skabene bare langt ned til gulvet tror i det ville se grim ud?

Mvh nicolai

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror de skal gøre som du foreslår, det er ret træls at have et køkken der ikke passer i højde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det køkkenfirma har da vist lavet en fejl, og eller meget dårlig måltagning.

Det er min umiddelbare mening.

Køkkener kan vel i min optik laves i lige de størrelse (højder) der er brug for!

Dine venner/bekendte må da kunne kontakte kvik igen og bede dem om at rette op på dette.
 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der kan naturligvis være nogle forhold med F.eks. opvaskemaskine el/gas komfur som ikke bare er lige til at rette op på, det siger sig selv.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
syntes også at det er for ringe at et køkken firma som kvik ikke tager højde for at små mennesker.
men problemet ligge i at de selv har samlet alle skabe og skuffer og pakke det meste ud, og så tror jeg bare det bliver svær at få dem til at tage det retur
Ok det ændrer jo næsten alt.

Så er der nok kun den løsning med den meget lave sokkel, men det giver jo måske nogle helt andre problematikker, så som ergonomiske rigtige arbejds stillinger.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Køkkenelementer er jo i standardstørrelser, så den eneste måde at regulere højden på, er at regulere på soklen. Dine bekendte bliver nok nødt til at pille benene af elementerne og få lavet en sokkel på f.eks. 50 mm. Det tager vel ca. 10 cm. af højden.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis