Gulvafløb

Jeg har et ældre flot badeværelse med terrazzo gulv og et indbygget badekar, og det er her problemet opstår. Jeg vil meget gerne udskifte mit badekar og få enten lagt fliser eller terrazzo istedet for, så jeg kan bruge det som kabine.

Der er allerde et gulvafløb fra badekaret til kloakken, men der skal lægges en rist eller hvad man skal kalde det, men er det muligt at benytte den allerede eksisterende afløbsledning eller skal den også skiftes? Problemet er hvis den skal skiftes, så skal noget af terrazzo gulvet rives op fra hvor badekaret startet hen til kloakken, som ligger under vasken?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til
Det kommer jo lidt an på hvordan det er lavet. Ofte er de 110 mm rør før hen lige under ved afløbet så kan man godt lave noget der lokalt. Men det kan også være lavet ved at der er ført et 40 eller 50 mm rør hen til afløbet under vasken. Så kan du sikkert høre og se det nede under vasken når du lukker vand ud. Det har så betydning hvor højt den ligger i betonen. For der skal jo være fald på. Men under alle omstændigheder skal du sikker have hugget lidt op lokalt, for at få det placeret rigtig og med fald. Vælger du linjedræn er det måske nemmere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,

Jeg vil umildbart mene at røret ligger 5-8 cm under betonen, som det kan ses fra kloakken ved vasken.

Ellers må jeg få lavet badekabinen 5 cm højere end gulvet, så rørene har et fald.

Det var mere hvis det var lovligt at få en VVS'er til at tilslutte et gulvafløb til en allerde eksisterende afløbsledning, og ja man kunne sagens høre sin lokale VVS'er ad. Men han mente jeg ligeså godt kunne rive hele gulvet op, og derved blev mit spørgsmål ikke besvaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis