imprægnering af stolper

hej alle
lige et spørgsmål !
jeg skal støbe stolper i jord, men er i tvivl om det er bedst at imprægnere ekstra med asfalttjære (de nederste 80 cm.)
eller er der andre muligheder
på forhånd tak , peter

Mvh
Niels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ønsker at din forsikring skal bække dit projekt er det tvivlsomt om de dækker stolper der er nedstøbt i jorden.

Et alternativ er at nedstøbe stolpe sko, de fåes som U og L formede...

Venligst Njord

MVH Njord
Jeg er ikke med.

Er det træ-stolper der menes, så støber man vel beton i hullet og sætter u-metal ned i, der svæver over jord og beton, som træstolpen sættes ned (uden at røre noget der bliver vådt).

Er det betonstolper der skal fortsætte op, kender jeg det kun fra industribyggeri, men det er vel noget helt andet - eller har jeg helt misforstået spørgsmålet?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
hej
du kan også i byggemarkedet købe specielle
stolpeholdere, et kraftigt jordspyd til at banke i jorden og sætte stolpen fast i holderen som så tillader fastskruning,stolpeholderen er lavet af kraftigt galvaniseret jern, fås i to størrelser,70 og 90 mm, set til i jem og fix,
A-Z,til ca.60 og 80 kroner
mvh
ho

hning
Hej

Jeg mener det bedste er at støbe betonrør ned. De skal vist være 15 cm i diameter, så passer en 4x4 lige ned i. Så fylder du op med sand, og stolpen bliver stående!

Fordelen ved denne metode er at stolpen står meget mere stabilt en hvis den sidder på en vinkel. Desuden kan du udskifte stolpen let når den en gang forgår. Du undgår også kontakten mellem metal og træ som forårsager råd.

MVH Porsby
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis