Metallic spraymaling bliver mat...

Hej

Jeg er igang med et lille guitar-projekt hvor selve kroppen skal males i en metallic lilla - en lille "Prince" tribut 

Desværre er jeg rendt ind i nogle problemer, som jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe med.

Her er malingen jeg har købt til projektet:

Jeg startede med at slibe kroppen ned, hvoreften den fik noget wood finish til at fylde porer ud, og en efterslibning med 120, 180 og 1000 korn. Herefter fik den primer og et døgn efter en tur med metallic spray.

Første gang så resultatet fint ud pånær et par enkelte steder, så jeg ventede et par døgn før jeg spayede kroppen igen.

*suk* 

Det er nu anden eller tredje gang jeg sprayer, og jeg har for også forsøgt mig med forsiktigt at slibe overfladen efter hvis det nu var at malingen ikke kunne binde ordenligt. Denne gang gik der en HEL uge inden jeg forsøgte igen.

Her er resultatet:

For sjov skyld lavede jeg også en prøve på et hvidmalet stykke træ:
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du givet klarlak til sidst. `?????
Hvis ikke spørgsmålet kommer for sent.
Nej, der er ikke kommet lak endnu på de billeder du ser ovenover.

Jeg fandt til gengæld ud af hvorfor malingen ikke ville "binde".

Når man sprayer malingen, er det en tynd opløsning med metalpigmenter suspenderet i opløsning. Holder man emnet på skrå eller lodret, mens man sprayer, løber/rasler pigmenterne simpelhen af. Løsning: spray kun på vandrette flader.

Der blev selvfølgelig sluttet af med lak da malingen var hærdet op.
Den grejer jeg ikke, da vi mange gange har malet med spraymaling på lodrette flader (biler) uden problemer. men måske du har givet for tykt et lag.
Nå pyt, det er jo lykkedes.
Mvh Ole
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også