Stolpebeton vs. "almindelig" beton

Jeg skal have lagt nogle meter linjedræn mellem nogle fliser. Producenter viser i en instruktionsvideo at linjedrænet skal trykkes let ned i en gang beton på ca. 5cm og derefter lidt beton opad siderne. Fra et andet projekt har jeg en masse stolpebeton i overskud - kan dette bruges i stedet for "almindelig" beton?

På forhånd tak.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik slet ikke nævnt at linjedrænet skal ligge på et terrasse område og altså ikke kunne klare tung trafik.
@ev elmand: Tak for hurtigt svar :-)
Skrevet af ev elmand på 24-05-2016 12:49

Det kan du udmærket bruge. Det er lidt svagere end alm. beton men til det formål har det ingen betydning.

Som elmand skriver, kan du godt bruge stolpebeton i stedet for beton. Stolpebeton er ikke beton, men en blanding af cement og sand, hvor i mod beton er cement, sand og sten.


fase
På Weber står der om stolpebeton op til 8 mm sten >15 mPa og alm beton op til 8 mm sten > 25 mPa undskyld hvis betegnelsen ikke er helt korrekt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Skrevet af ev elmand på 25-05-2016 10:38
På Weber står der om stolpebeton op til 8 mm sten >15 mPa og alm beton op til 8 mm sten > 25 mPa undskyld hvis betegnelsen ikke er helt korrekt.

Erik det gider vi ikke gå særlig højt op i. Det der betyder noget er, om stolpebeton kan bruges eller ej, og jeg er enig med dig i, at det kan bruges.


fase
DET ER DA FULDSTÆNDIG RIGTIG:

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Stolpebeton kan indeholde 25 % rest eller affalds fra andre tør produkter. Så der kan være mørtel og andet spændende blandet i

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis