Kan lampe påvirke komfur?

Hej
Jeg har netop installeret 2 lamper. Da jeg tænder for strømmen igen er børnesikringen tændt på min kogplade. Jeg slår den fra og nu bipper mit induktionskomfur non stop og vil ellers ikke tænde. Kan mit lampe ophæng være skyld i dette?
Jeg værdsætter at kunne klare mig selv, og derfor kaster jeg mig nogengange ud i ting uden nogen form for forhåndsviden. Engang imellem står jeg så rådvild tilbage, og nu er en af de gange. Google kan ikke give mig svaret, så jeg håber I måske kan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Juliemm på 23-05-2016 21:53

Hej
Jeg har netop installeret 2 lamper. Da jeg tænder for strømmen igen er børnesikringen tændt på min kogplade. Jeg slår den fra og nu bipper mit induktionskomfur non stop og vil ellers ikke tænde. Kan mit lampe ophæng være skyld i dette?
Jeg værdsætter at kunne klare mig selv, og derfor kaster jeg mig nogengange ud i ting uden nogen form for forhåndsviden. Engang imellem står jeg så rådvild tilbage, og nu er en af de gange. Google kan ikke give mig svaret, så jeg håber I måske kan

Det lyder mærkeligt, at du får fejl på dit komfur, fordi du har hængt et par lamper op. Havde du også slukket for komfurgruppen, da du hængte lamper op? Eller er det en kogeplade på samme gruppe som lyset. Hvis du ikke har fået bibberiet tilat høre op, så prøv at slukke for kogeplade/komfur og tænd igen.

Og endelig er det jo ikke alt, der findes på google


fase
Tusind tak for dit svar
Jeg havde slukket for relæet, der giver strøm til alt el i huset, så komfuret blev også slukket. Jeg synes også selv det lyder mærkeligt at de 2 ting skulle hænge sammen, men alligevel virker det jo som om der er en sammenhæng. Jeg er næsten lige flyttet ind og mener tidligere ejer snakkede om et eller andet man skulle være obs på med belysningen i forhold til køkkenet. Elinstallationerne i huset er i øvrigt lidt sjove. Til et andet sæt lamper er der ingen kontakt, så dem må jeg "slukke" ved at dreje pæren ud af fatningen
Jeg får heldigvis besøg af en elinstallatør om et par dage, så kan han måske give mig svaret. Tak fordi du tog tiden !
løøøøb! Alt hvad du kan! Det er livsfarlig installation - spøg til side
At du vil kunne klare dig selv, indebærer vel ikke, at du har kastet et blik på rapporten fra elektrikeren? Der står sikkert ganske tydelit, at der er huttelihut med installationen. På nakken af tidl. ejer elle rejerskifteforsikring. Lad være med selv at pille. PS: Komfuren kan sikkert bootes ved at afbryde strømmen - kun til komfuret og vente 10 sek., og tilslutte igen

 

Haha, du fik mig næsten der. Det står nævnt i tilstandrapporten, så der er ikke så meget at komme efter der. Det må klares på egen regning. Dit trick fik det fixet - tusind tak!! Så kan der koges æg igen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis