Nyt køkken - afløb

Hej 

Vi skal i gang med at lave nyt køkken og i den forbindelse ville det jo nok være praktisk at der også er afløb fra vask og opvaskemaskine. Køkkenet kommer ikke til at være samme sted som nu, derfor er det ikke bare at bruge eksisterende installationer.

Jeg ville gerne at afløbet, fra det nye køkken, blev tilkoblet et gammelt gulvafløb i kælderen lige neden under hvor jeg fjerner den eksisterende støbte afløbsskål og sætter en ny Purus ind, under den et 110mm grenrør med et indstik i gammel betonrør. Over gulvet vil jeg fører et Ø75mme op til den nye håndvaske i køkkenet. Over gulvafløbet i kælderen nu, sidder der en håndvaske, som jeg ville tilkoble det nye 75mm rør.

Er konstruktionen hensigtsmæssig? Eller bør jeg fører 110mm så langt frem som over hoved muligt, f.eks. til underkant af loftet? Ø75mm røret vil samlet være ca. 4meter, hvor den vandrette del er maks 2meter.

Hvad med vandlåse? Der er jo stadig en eksisterende S-vandlås i beton fra det gamle gulvafløv? Eller skal jeg sætte vandlåse ind under køkkenvasken som traditionelt?

Jeg har vedhæftet en skitse så man kan se hvad jeg mener :-)

    


TW
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Uden at være kloakmester mener jeg det er en udmærket plan. Du har jo ikke andet end beskidt vand (ingen toilet papir) fra køkken så det kan sagtens løbe i 75 mm rør. Hvis du undlader vandlås i køkken vil der være en lille opstigende luft fra kælder håndvask og afløb (skorstens virkning). Det er ikke lugt fra kloakken som sådan, men kan godt alligevel føles ubehagelig. Så jeg ville lave den traditionelle vandlås under køkken vask, men spare den væk under vask i kælder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis