Miele Tørretumbler varmer ikke

Hej alle. 

Jeg har en Miele tørretumbler som for nylig er stoppet med at varme. Den kører rundt som vanligt, men tøjet bliver bare ikke tørt grundet den manglende varme. Ved hjælp af google og bolius er jeg kommet frem til at alle filtre selvfølgelig skal renses, det er de blevet. Derefter skal man tjekke om "sikkerhedssikringen" er gået. Det skulle være en rød knap bagved maskinen bag bagpanelet. Men når jeg skruer bagpanelet af kan jeg kun se varmelegemet. Er der mon nogen der ved hvor sikringen sidder på en Miele tumbler?

Mvh
Natascha


Natascha Hummelmose
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har du ikke oplyst typen, men den sidder sikkert i varmelegemet. I nærheden af hvor strømstikket kommer ind. Det kan godt være en sort knap og den kan sidde så den skal trykkes på ind igennem et hul.
Får du den til at virke og afprøver maskinen, skal du ikke lade den varme mere end 10-20 sekunder. Er der ikke bagplade på, strømmer luften ikke forbi og køler den korrekt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så skal du jo til at måle, og fejlfinde. Der sidder en lille rund tingest på varmelegemet fastgjort med 2 skruer. Der går 2 ledninger ind i den. Det er en sikkerheds termostat, der ikke kan genindkobles. Det er en smeltesikring. Du kan tage ledninger af den og måle med universalinstrument om der er gennemgang i den. Måler du modstand skal den være tæt på 0 ohm. Eller tage varmelegeme ud rense det og kigge på om tråde er sprunget.. Ved disse målinger skal strømmen være taget fra maskinen.

Du kan også måle om der kommer spænding ud til varmelegeme når der burde det.

Hvis du går ind på denne side, og trykker på >mere information< på varmelegemet, kan du se sikkerhedstermostat, og varmelegeme. Desuden en video om hvordan du skifter varmelegeme. Men du skal først være klar over om det er Sikkerheds termostat, varmelegeme eller termoføler.

Du kan evt. søge på T4263C på quick part.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har lige talt med mieles tekniske support og han mener også at det nok er sikkerhedstermostaten. Er det denne jeg skal bestille? https://quickparts.dk/sikkerhedstermostat-160-miele/208179
I så fald, er den så okay nem at skifte hvis man har bare lidt teknisk snilde? Og tak for det virkelig gode svar.

Natascha Hummelmose

Ja den er nem at skifte. Men du kan tjekke den inden, ved at tage en almindelig lampe, bare med 2 ledninger. Strøm væk fra maskinen. Så tager du og sætter en ledninger fra lampen i klemme under hver af de 2 spadestik der sidder på sikkerheds termostat. Holder fingrene væk og tænder tumbler. Når den kommer til hvor den skal varme vil lampen lyse hvis sikkerheds termostat IKKE ER I ORDEN.

Men når du er igang med at fejlfinde, bør du konstatere om der er en årsag til at den er gået. Ja årsagen er klar nok det har været for varmt, men hvorfor. Er der alt for mange nuller basser i luftkanaler, eller giver blæseren ikke luft. Rengøring med støvsuger er altid godt når man har skilt det ad. Også ned ved lågen foran.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis