Afløb i bruser mht nye klinker ovenpå gamle klinker

Hej allesammen

Jeg har søgt mange steder mht mit spørgsmål. Jeg har et badeværelse med gamle 80'er klinker på gulv og væg (fra gulv til loft). Jeg har planer om at bruge noget multipuds på væggene og lægge nye fliser ovenpå de gamle på gulvet + 10 cm op af væg og i brusenichen fra gulv til loft.

Det hele virker til at være ret nemt at gøre undtagen en lille detalje. Hvad gør jeg ved afløbet? Er der en speciel afløbsskål eller noget man skal bruge? Jeg vil helst ikke til at hive de gamle fliser op og rode med et nyt afløb

Evt. links vil være meget velkomne

mvh Martin

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et firkantet gulvafløb kan du muligvis bruge denne: http://www.vvs-eksperten.dk/afloeb-kloak/gulvafloeb/gulvafloeb-2/gulvafloeb-tilbehoer/purus-forhramme-10mm-3stk

Se i producentens anvisninger om det kan bruges til din type gulvafløb.
Løsningen er forhøjerramme sm AKjeldsen linker til. Kan købes i ethvert byggemarked. Vær opmærksom på, at der maks. må bruges 2 ovenpå hinanden. Du har sikkert kun behov for 1.

Husk også at der skal siilkone mellem dem og det skal være det af leverandøren anbefalede (typisk deres egen).

Sidste husker, ramme og afløbsskål (den du allerede har) skal være af samme mærke.

Kan du ikke opfylde ovenstående kan du købe ramme og alm. badeværelsessilikone og sætte det samme. Det er så blot ikke lovligt, men vil virke alligevel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis