Byggetegning udestue

Hej

Jeg pønser lidt på at bygge en udestue til sommerhuset, som er en ældre bjælkehytte fra ca. 1965.

Umiddelbart forestiller jeg mig noget enkelt med termotag og plankegulv opført på et punktfundament. Ca. 15-20 kvm. Evt. med brugte vinduespartier.

Jeg har ledt på nettet, men syntes ikke jeg kan finde tegninger el. instrukser, der kan guide mig ift. konstruktionen, bærerevne osv. De umiddelbart eneste muligheder er en arkitekt (udelukket pga. budgettet) el. en saml-selv.

Hvor finder jeg vejledning...?

På forhånd tak

Kasper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
jeg har en gammel pjece om træhuse i haven , altså garager, brændeskure og overdækkede terrasser ,
her er div. konstruktioner og tabeller med dimensioner på tømmeret
du bliver nødt til at sende mig din mailadresse så jeg kan sende den til dig
det er en pdf fil

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg er i gang med et lignende projekt. Havde også svært ved at finde gode vejledninger.
Men diverse artikler fra "gør det selv" bladet blev stykket sammen. Så nu er jeg da i gang.
Ang. taget findes der vejledninger på producenternes hjemmesider og på youtube.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hej 

Kan jeg ikke være med på et sæt tegninger?

Tommi

g.lykke skrev den 20-05-2016 22:16:48

hej
jeg har en gammel pjece om træhuse i haven , altså garager, brændeskure og overdækkede terrasser ,
her er div. konstruktioner og tabeller med dimensioner på tømmeret
du bliver nødt til at sende mig din mailadresse så jeg kan sende den til dig
det er en pdf fil

er det ikke den pjese fra træbrancens oplysningsråd? Mange af dem kan lånes på biblioteket hvis man ved hvilket nr den har.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Der skal vel en byggetilladelse til. De fleste kommuner har offentlig adgang til deres byggesagsarkiv. Så find en udestue som i har tænkt jer, og gå ind på pågældende kommunes hjemmeside og søg i byggesagsarkivet for pågældende adresse. Så skulle byggetilladelsen til pægældende udestue dukke op - helt gratis. Så skulle "opskriften" ligge klar.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også