Bosch bordrundsav

Hej

Er der nogle af jer der har kendskab/ erfaring med denne: http://billigmaskiner.dk/bosch-stationaere-maskiner-154/bosch-bordrundsav-pts-10-upgrade-p322

Her tænkte jeg på både god og dårlig kritik af den.

Evt alternativer i samme prisklasse ville jo være dejligt, men det er kun til rent hobby brug ;-)

  Mvh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er svært at give kritik/ros, da det handler meget om hvad du skal bruge maskinen til 
Det jeg ser som det største problem med den er at pareleanslaget ikke kan flyttes ret langt fra klingen, hvilket giver nogle problemer med mindre det er rimeligt små stykker træ du skal "rippe"(de skriver ikke hvor meget den max kan stilles til, hvilket for mig er super vigtigt) . 

Faktisk er pareleanslaget i det hele taget det ømme punkt på stort set alle rundsave, med mindre man kommer op i proff udgaverne. Dels er der afstanden til klingen, og ikke mindst hvor godt den låser fast. Her viser det sig ofte at den ikke kan ramme det samme sted 2 gange (skær et stykke træ feks på 15,5 cm, flyt landet og før det så tilbage til 15,5, og skær et stykke træ mere... og de 2 stykker træ er ikke ens).

Men igen det handler meget om hvad du skal bruge den til. Slæden kan både være rigtig god og rigtig skidt. God til tværsnit i forskellige grader. Skidt, hvis den ikke kan låses ordenligt fast, hvis du feks skal skære en stor plade, hvor du har brug for at "lægge af" på den side af klingen. 

Jeg har lige købt denne sav som jeg nu skal igang med at ombygge, da paralelanslaget igen er alt for ringe til mit brug

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den du linker til ser da habil ud.

Bosch har ord for at være godt, men igen det afhænger af hvor store emner du skal skære i.

Nogle kan kun leve med et ganske bestemt mærke, det er for mig ligegyldigt hvad et givet stykke værktøj hedder, bare det svarer til mine behov og forventninger.

Det bedste du kan gøre: Prøv se og mærk om der skulle være noget, det kan være slør osv.

Det er den aller bedste måde at afgøre om det passer til dit behov.

Har erfaring for at det alle billigste "gå jeg i en bue langt uden om" og det dyreste ligeså (penge pungens størrelse)

En pris klasse ca. mit imellem har virket godt for mig i ret så mange år.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Nåh men her er så en lille "update"..
Jeg tog tyren ved hornene og gravede lidt dybere i lommen. Det blev en dewalt dw745 jeg købte. vi var så heldige at der skulle komme et tømrerfirma på arbejdet og sætte nogle støvmure op. De havde nemlig en 745 jeg fik lov at prøve.
Ps fik et tilbud på mail på: 3400+ fragt så jatak ;-)

Jamen tillykke med den lille ny, håber at det bliver at langt og lykkeligt liv i får sammen


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis