Er det en cirkulationspumpe?

Hej,

Er for nyeligt flyttet i et ældre hus med el-vandvarmer. Under vandvarmeren går rørerne direkte i gulvet og videre rundt. Men på det ene rør sidder en sort rund "dims". Er dette en cirkulationspumpe? Pt er der ikke noget strøm til - og det kræver den fætter vel (ledningen på billedet er ikke dertil).

 

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det ligner mistænkeligt en cirkulationspumpe til det varme vand. Hvis du vil sætte den i gang, kunne det være en god ide at styre pumpen med et ur, så der kun var cirkulation på det varme vand, når der var brug for det. Et par timer om morgenen og aften, evt. lidt anderledes i weekenden.

fase

ingen tomme poster


fase
Den er sikkert beregnet til at hjælpe med at det varme vand er fremme i hanerne hurtigt, også på de længste strækninger. Hvis det ikke er noget problem, så lad den sidde uden strøm, det er billigere i længden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok Super. Tak for hjælpen - så var det som jeg tænkte :-)
Ja det er vel komfort vs. økonomi i denne sammenhæng ;-) Jeg forestiller mig at pumpen er stået af siden at der ikke er nogen ledning til den. Det underlige er, at på væggen er en afbryder med mærkater for hhv. "konstant" og "ur" som jeg forestiller mig har været til pumpen. Der er somsagt bare ikke nogen tilslutning, og ur kan jeg ikke se i tavlen....

Tak for hjælpen....
Hvis du ikke agter at reparere eller udskifte pumpen til en der fungerer bør du få afmonteret cirkulationsrøret i begge ender for at undgå stillestående vand.
Skrevet af AKjeldsen på 20-05-2016 09:52
Hvis du ikke agter at reparere eller udskifte pumpen til en der fungerer bør du få afmonteret cirkulationsrøret i begge ender for at undgå stillestående vand.

 

af risiko til bakterier?

 


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/8393' class='af-profile-link'>steelman</a> på 20-05-2016 09:53


<p> </p>

<p>af risiko til bakterier?</p>

<p> </p>


Jeps
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis