Afhentning af affald

Vi er netop nu gået igang med at renovere køkken og bad. Resultatet deraf er naturligvis en hulens masse byggeaffald! Er der nogle som har erfaringer med virksomheder, der henter dit byggeaffald? Vi overvejer at bruge www.junkbusters.dk - Nogle som har erfaringer med dem? Det lyder jo meget lovende 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mangler I kunder i butikken..? 

Jeg tror der er en del ting du skal overveje inden i bestille eller køber junkbag.
Først læs sorteringsvejledningen inden. Jeg kan se de ikke tager asbest affald. Alt efter hvor gamle fliser i skal pille ned kan der være asbest i fliseklæberen der er brugt. I skal også have gjort op hvor mange junkbags i skal købe for at affaldet er sorteret nok op.
Deres anmeldelser på trustpilot viser et billede af at korrekt sortering er nødvendigt. jeg tror ikke du "lige" skal prøve at smide en plastic porcelænsvasken ned sammen med fliserne.
Se i øvrigt også at fliser/klinker skal sorteres adskilt fra beton, samtidig med at glaseret materiale skal sorteres til deponi, grundet mulighed for blyindhold og cadium.
I Herning er der en der har købt disse junkbag, de står nu på andet eller tredje år. Hvad det skyldtes ved jeg ikke, men jeg kunne have en formodning om det nok blev lidt for dyrt at komme af med, eller for tungt.
Junkbagsene må kun fyldes med begrænset vægtmængde, hvordan du som privat person skal vurdere hvad beton osv vejer, ved jeg ikke.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Skrevet af Frank Chr. på 18-05-2016 19:21

Mangler I kunder i butikken..? 

På et haveforum hedder Camilla D.så godt nok Camilla H.hvor hun "anbefaler" firmaets evne til at håndterer haveaffald i større mængder.     

 

 

Godt set, Frank!
Desuden ville rettidig omhu have været på sin plads, hvis der er et virkeligt problem. En købt, brugt trailer, der fyldes og tømmes hver dag, er tjent hjem på no time. Og så er der ryddet hele tiden.
Om man skal smide affaldet på jorden eller på en trailer kommer ud på et.

 

Gad vide om Camilla ikke er fra Administration og kundeservice i selvsamme virksomhed. http://www.junkbusters.dk/?p=kontaktpersoner

 

Kære Camilla Illum Irbo. Her på siden er der nogle regler som man bør overholde, det er blandt andet ikke i orden at oprette et indlæg kun for at reklamere for egen virksomhed. Det er dårlig kundeservice Du kan læse reglerne her https://www.lav-det-selv.dk/Om-LDS/Ordensregler

Jeg synes ikke vi skal drage forhastede konklusioner. Jeg vil hjertens gerne advare Camilla mod brug af Junkbusters.dk, fordi det er dyrt og kræver meget korrekt sortering. Og det er jo selvsagt for sent at sortere når affaldet er hentet og dermed kan det let blive meget dyrt.
Du kan intet bevise hvis junkbusters siger at de blandt affaldet er fundet spor eller effekter der kunne minde om asbest.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis