Spørgsmål om hullet trægulv

Jeg har lige pillet pdf-plader af mit trægulv, fordi jeg vil have det oprindelige gulv, som er fyrretræsplanker... og malet engang i 30'erne. Pdf-pladerne har selvfølgelig betydet, at gulvet er oversået med små sømhuller. Og nu mit spørgsmål:

Jeg har talt med en gulvmand, da jeg selvfølgelig gerne vil have slebet/el. afhøvlet gulvet og derefter malet det. Pga hullerne skal det helt sikkert males.

Gulvmanden siger, at sømhullerne ikke skal spartles, men at han maler direkte hen over. Det vil så få to lag maling.

Men kan man slippe afsted med kun at male det uden at spartle hullerne til først?


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
lige for at sikr mig at det er maling og ikke lak du snakker om , altså farvet gulv , hvid eller lignende og ikke fyrretræsudseende ,
jeg tror gulvmanden har ret når han kan dække sømhullerne med 2 gange maling , det er jo ikke tykke søm der er brugt .............
du skal regne med at gulvmanden ikke bruger en billig og dårlig maling .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
hej lykke.
Det er grå maling jeg vil have på de slebede gulvbrædder.
Ok, så lyder det fint nok med det du skriver. Jeg kunne heller ikke forestille mig, at man skulle spartle hvert eneste hul der er i gulvet, for der er nok henimod de 700 huller. Og ja, det er de lange tynde søm.
Nu har jeg aftalt med gulvmanden, at han giver det tre lag maling, da jeg fra en veninde, som har selv har fået ordnet gulv, erfarede, at man generelt giver tre lag.
Men tak for dit svar, der jo heldigvis stemmer overens med gulvmandens holdning
Og han bruger gulvmaling fra flügger.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jow 700 ca. er mange at proppe af, men om du ellers har tid og ikke minds toldmodighed til det kan denne teknik jo da også anvendes, inden gulvet afhøvles/pudses.

Vigtigst at du får den helt rigtige gulvmaling, som er slidstærk nok til dagligt slitage i år fremover.

Om så de mange små sømhuller bliver fyldt helt op er jo det' afgørende spørgsmål.

Held og lykke med det nye gulv.

Får vi lov at se fotos før og ikke mindst efter? Jeg er så nysgerrig og vil så gerne lære. ;-)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jo, maskinsnedker, jeg spurgte også om malingen nu stopper hullerne helt til. Det siger han det gør. Men får det tre omgange skulle man da mene, at selv hullerne bliver fyldt op. Men nu må jeg se... og håbe.

700 huller (og mere) vil jo trods alt tage mindst en evighed at fylde med spartel, en ad gangen. Og gulvmanden siger, at hvis jeg skulle gøre det inden afhøvlingen, vil høvleren/sliberen jo bare tage det meste af det alligevel.

Jeg aner ikke hvordan man sætter et foto på her. Burde være lidt mere tilgængeligt at kunne gøre det.

 

Her er så nu-fotoet.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Og hvor er efter-fotoet?

Ja, mange gange undskyld og tak for svar. Men det endte med, at jeg skiftede gulvet helt. Det ville være en kamp mod vindmøller. Min plan var så at male det, men det gik jeg også væk fra - og heldigvis. Det færdige resultat passer nu 100 procent overens med det øvrige gulv. 


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også