Dyr montering af køkken

Hej
Vi har fået sat et køkken op af en lokal tømrer som vi havde tillid til da vi før har brugt ham mange gange. Han har altid overholdt sit tilbud og tiden.
Vi valgte derfor at spørge ham om ham ville montere vores nye køkken da vi var pressede på tid, da køkken firmaet udskød levering med 2 uger og vi fik gæster den weekend. Planen til at starte med var at vi selv ville sætte det op.
Han ville ikke give et tilbud på det, da han ikke havde monteret den slags køkken før. Vi havde tillid til ham så derfor sagde vi ja tak til ham.
Vi har nu fået regningen som lyder på 21 lærlinge timer a 350 timer og 26 svendetimer a 450kr. En regning med materialer lyder på 25.500kr. Det synes jeg er helt sindsygt at have brugt så mange timer. Vi havde selv samlet de 10 skabe og skufferne til skabene samt fronter. Så han skulle reelt bare samle køkkenet og ligge bordplade på, sætte emhætte, vask, kogeplader og ovn op samt et indbygget køleskab. Jeg er ok med at betale for svenden og hans timer. Men jeg mener at han sagtens ville kunne sætte det op selv, synes ikke det er fair at jeg skal betale så mange timer for en lærling ? I så fald havde jeg da forventet at det ville gå hurtigere?
Synes i det er en fair pris?


19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke rigtig til at give dig et svar på. Vi ved ikke så meget om omstændighederne. Det bedste du kan gøre er at spørge mester ind til opgaven, om der var komplikationer etc.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hmm.. jeg synes nu også det lyder noget voldsomt, med mindre det er et helt specielt køkken.
Med hjælp fra en "holde-ved-stik-i-rend-dreng" tog det os (2 mand) en dag at sætte et ganske almindelig standardkøkken op (10 underskabe + overskabe, højskabe, bordpl. vask og afløb samt emhætte og komfur mv.

Ps.
Ikea-køkken som dog lige blev samlet først dagen forinden.

NB.

Ingen af os er faglærte - men jeg er meget tilfreds med resultatet.

Tak for svar, det drejer sig om en ø der består af 4 skabe på 60X60. Så er der en vinkel på køkkenet hvor på den ene væg er der et køleskab, opvaskemaskine skab til vask, og et skuffeskab. På den anden væg er der er skuffeskab, en ovn og et skuffeskab til. Der er ingen overskabe. Det hele er IKEA indmad også har vi fået resten fra @shufl. Altså bordplade fronter og endestykker. Det specielle ved det er at det er meget kasseformet Og der er strammelinier.
Det skal siges at vi havde fået hjælp af en kammerat der er tømre til at montere skabene på væggen dagen før. Det var dog ikke korrekt og det skulle laves om. Det tog 3 timer at rette op på så fair nok med det.
Tak for svar, det drejer sig om en ø der består af 4 skabe på 60X60. Så er der en vinkel på køkkenet hvor på den ene væg er der et køleskab, opvaskemaskine skab til vask, og et skuffeskab. På den anden væg er der er skuffeskab, en ovn og et skuffeskab til. Der er ingen overskabe. Det hele er IKEA indmad også har vi fået resten fra @shufl. Altså bordplade fronter og endestykker. Det specielle ved det er at det er meget kasseformet Og der er strammelinier.
Det skal siges at vi havde fået hjælp af en kammerat der er tømre til at montere skabene på væggen dagen før. Det var dog ikke korrekt og det skulle laves om. Det tog 3 timer at rette op på så fair nok med det.
Hej
Jeg er selv tømrer og syntes at det lyder af mange timer for det arbejdet,
jeg vil tage et møde med tømren og brokke mig over regningen ,sige at du ikke vil betale for den lærling da
køkken opsætning er et en mands job.

osc
Man skal i al fald stramme ballerne - hvis man ene mand selv skal sætte en af de der fritsvævende/loftmonteret emhætter over kogeø op. ;-)
Øen er bare en ø, emhætten er væghængt
Og til det ville jeg nøde være alene om heller. Der er taget 2x5 timer for at sætte emhætte og 3 endegavle op. 7,5x2 timer for at sætte 3 sokler op og rette køleskabsskabet som skulle løfters 8 mm. Det sagde tømrer ville tage et par timer da køleskabet skulle tømmes og afmonteres fra bordplade osv. Det sagde vi ok til, men jeg synes at de par timer er ret lange. Vi vidste ikke der var 2 mand på.
Hvordan vedhæftet jeg billede?:-)
åbn editor...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis