Hyundai i20 1,25 benzin ´12 lyder næsten som en diesel??

Hej.

Jeg købte en helt ny Hyundai i20 1.25 benzin i 2012.

Den har nu kørt 150000 (alle service overholdt), men den er begyndt at lyde som en diesel (den larmer i hvert fald), og det har den gjort de sidste 80000km. Troede egentlig at det var kæden som var blevet slap, så jeg gjorde egentlig ikke noget ved det.

Men her til aften var jeg nede på min svogers værksted, og der besteme jeg at få den hejst op med liften. Startede bilen og kørte liften op. Og nu er jeg rimelig sikker på at lyden kommer fra gearkassen. Kan det være slidt olie som gør, at den siger den rimelig højt tikkende lyd???

For 3 månder siden var jeg inde ved forhandleren, for at få dem til at ta' den på garatien. Men det ville de ikke da jeg ikke havde fået lavet service hos en autoristeret hyundai mekaniker, og ikke mener at mine fakturarer er udfyldt korrekt. Men alligevel skiftede de katalysator på den sidste år. Dog ikke på samme værksted. (vil ikke til at uddybe mine samtaler med værkstedet, da det ikke fører nogle steder hen alligevel) 

Så derfor spørger jeg her inde. 

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare gå hårdt til hyundai DK.

 

Nej. Jeg har været ude ved Hyundai. De sagde at sådan skulle den lyde. Sådan lyder den type motor efter et stykke tid. Han sagde, at sådan lyder en i10 osse.
Men kan ikke få det til at passe. For jeg kender andre som har købt samme model, og deres er næsten lydløse.
Men Hyundai vil ikke hjælpe, da de mener at fakturaerne er udfyldt forkert.
Så derfor spørger jeg her i forrummet om det kan være "slidt" gearkasse olie...
Enten er det gearkassen ELLER motoren. Når Hyundai kloge folk siger, at den skal lyde sådan efter en del slid, må jeg hælde til, at de mener motoren.
Pas MEGET på olieforbruget! Det er tydeligt, når den trænger. Så tikker ventilerne tydeligt.
Jeg har en 1,2 fra 2015 og den æder olie - men "overholder hvad fabrikken tillader" - som de siger på værkstedet.
En anden ting er, at hvis du har anvendt en tvivlsom mekaniker (eller slet ingen), er du på Herrens mark.
En service i dag kan være en SERVICE eller en "service".
Du skriver i dit første indlæg, at fra undervognen, lyder det som gearkassen - Hmmmm - hvis gearkassen skramler, når bilen står på liften, er det mystisk. Sidder der en hydraulisk kædestrammer på motoren?

 

Jeg har netop efterfyldt olie på min I20. Man kunne ane ventilklapren og så var det tid. Måske samme problem for dig. Ellers er min total lydløs (også udenfor kabinen).
Få FDM til at checke den, inden du render ind i de fem års udløb.

 

Alternativt, så prøv et andet Hyundai værksted, og hør hvad de siger?
Hej,

En kollega i firmaet har haft lignende problem.. han havde kontaktet den forhandler, bilen blev købt ved - og de mente det var kæde m.m. (pris + 10K :-()
Så fik han rådet, at kontakte en Hyundai (forhandler/værksted?) i Hinnerup (ved Århus) og de lavede det for knap 3800,- (jeg tror faktisk det var incl. lånebil i en dag) og nu spinder den som en mis igen..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du virkelig kørt 80 tusinde km ned larmende motor/gearkasse??
Du er helt sikke på det ikke kommer fra taktkæden? Er skiftet en del kæder på både kia og hyundai.
Din garanti ryger ikke pgr du får lavet service på et uautoriseret værksted. Har du gemt dine serviceskemaer og fakturaer. Og overholdt serviceintervallet så kan de ikke løbe fra garantien. Prøv evt et andet hyundai værksted
Og motoren har hydraulisk kædestrammer til taktkæden.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis