Hyundai i20 1,25 benzin ´12 lyder næsten som en diesel??

Hej.

Jeg købte en helt ny Hyundai i20 1.25 benzin i 2012.

Den har nu kørt 150000 (alle service overholdt), men den er begyndt at lyde som en diesel (den larmer i hvert fald), og det har den gjort de sidste 80000km. Troede egentlig at det var kæden som var blevet slap, så jeg gjorde egentlig ikke noget ved det.

Men her til aften var jeg nede på min svogers værksted, og der besteme jeg at få den hejst op med liften. Startede bilen og kørte liften op. Og nu er jeg rimelig sikker på at lyden kommer fra gearkassen. Kan det være slidt olie som gør, at den siger den rimelig højt tikkende lyd???

For 3 månder siden var jeg inde ved forhandleren, for at få dem til at ta' den på garatien. Men det ville de ikke da jeg ikke havde fået lavet service hos en autoristeret hyundai mekaniker, og ikke mener at mine fakturarer er udfyldt korrekt. Men alligevel skiftede de katalysator på den sidste år. Dog ikke på samme værksted. (vil ikke til at uddybe mine samtaler med værkstedet, da det ikke fører nogle steder hen alligevel) 

Så derfor spørger jeg her inde. 

Hej. Jeg købte en helt ny Hyundai i20 1.25... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nitter skrev den 12-08-2016 22:58:24

Nu fik jeg endelig truffet manden. Det er hele blokken, der så og sige går ud af facon. Det eneste der efter sigende er og gøre, er og kassere blokken og stempler. Og så vil det være bedre/billigere og finde en brugt motor fra en trafikskadet bil og plumpe i.

 

 Ved godt det er en gammel tråd, men der er måske andre med samme problem.
Og ja det er desværre en kendt fejl på den type motor.
Jeg købte selv en 2013  i20 sidste år som viste sig at have samme problem.
Dog var jeg så heldig at sælger levede op til sin garanti og endte med at skifte motoren :-)

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis